3 111 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Tryckströmbrytare trasig eller felinställd?
Hej!
Har en tryckströmbrytare som bilden nedan och jag får den inte att fungera som jag vill, den går igång vid 1.5bar och slutar vid 4.5bar, skulle vilja att den startade vid 3bar och slutade vid 4 så jag får lite jämnare tryck i systemet.
Men det kvittar hur mycket jag skruvar på de två muttrarna så lyckas jag bara göra det värre, sitter en mutter det står on jämte och en med off, vet inte om det är start stopp vid trycken man ställer in eller om det ena är skillnaden mot det andra? Ska man gå tillväga på något speciellt sätt när man ställer in den eller är den bara kass?

Har en tryckströmbrytare som bilden nedan och jag får den inte att fungera som jag vill, den går igång vid 1.5bar och slutar vid 4.5bar, skulle vilja att den startade vid 3bar och slutade vid 4 så jag får lite jämnare tryck i systemet.
Men det kvittar hur mycket jag skruvar på de två muttrarna så lyckas jag bara göra det värre, sitter en mutter det står on jämte och en med off, vet inte om det är start stopp vid trycken man ställer in eller om det ena är skillnaden mot det andra? Ska man gå tillväga på något speciellt sätt när man ställer in den eller är den bara kass?

Om den är ok ska den funka precis som du tänker dig med start inställt på ena skalan och stopp på andra. Du kanske kan testa att ställa den lite överdrivet högt och lågt och ev med omvänt mot märkningen on/off också som test och se om den beter sig på något begripligt sätt då. Håll 1-2 bar i skillnad när du provar det är rimligt så att den inte verkar mer udda än den ev är.
Den typen du har där är ofta vettigare att jobba med än de med en fjäderjustering för ena trycket och sen en liten skruv för hysteres/diff.
Den typen du har där är ofta vettigare att jobba med än de med en fjäderjustering för ena trycket och sen en liten skruv för hysteres/diff.
Klicka här för att svara
