Knasig fråga kanske,men kan man använda gardenaslang som tryckluftslang?

/Marcus
 
Jag tror knappast att den pallar trycket. :wow:
 
Eftersom gardenaslangen är dubbelt så dyr som en vanlig gummitryckluftsslang och dessutom saknar anslutningar så är frågan ganska ointressant enligt mig.
 
Redigerat:
Nimajneb skrev:
Eftersom gardenaslangen är dubbelt så dyr som en vanlig gummitryckluftsslang som dessutom saknar anslutningar så är frågan ganska ointressant enligt mig.
.................... om man inte redan har överbliven gardenaslang liggande.


Och jo det ska funka, farsan hade någon sån slang på sin kompressor ett tag.
 
http://www.jula.se/slangset-original-1-2-20-m-752099
199kr
ca 100 för hona+hane slangfattning hos duab

Eller 295 för en slang på 15m hos duab.

så dubbelt så dyrt tycker jag blir lite fel.
Ganska intressant fråga tycker jag ¨,då slang har ja gott om,men inte tryckluftslang :(
 
Du behöver en slang i skintech nivån och uppåt för att undvika att den viker sig och då är vi på 4-500 kr för 20m plus kopplingar.
En 10m tryckluftsslang i gummi kostar från 150kr.
 
vad menar du med viker sig?
att den knixar till sig så att luften inte kommer fram?

jag(och "alla" andra åxå?) brukar behöva knixla ut slangen i början när man ska vattna eller liknande ,men efter det så är det inga problem med knix.
 
skalman1 skrev:
.................... om man inte redan har överbliven gardenaslang liggande.


Och jo det ska funka, farsan hade någon sån slang på sin kompressor ett tag.
.....ett tag.....:D

Det funkar säkert som en temporär nödlösning och om man har den på en slangvinda.
Vet inte heller om godstjockleken på en vattenlang är tillräckligt stor för att hålla i längden med

Men vill TS prova så får han gärna göra det, det kostar ju inte många kronor sedan att skaffa riktig slang.:|.
 
Nimajneb skrev:
.....ett tag.....:D

Det funkar säkert som en temporär nödlösning och om man har den på en slangvinda.
Vet inte heller om godstjockleken på en vattenlang är tillräckligt stor för att hålla i längden med

Men vill TS prova så får han gärna göra det, det kostar ju inte många kronor sedan att skaffa riktig slang.:|.
Ja han hade den i ca 5 ar. (jag har ett tyskt tangentbord)
 
5 år fungerar för mig :) allt handlar om prioriteringar.

recycla grejjer är väl bra?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.