Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Aldrig sett nåt liknande förut. Vet du vad den ska sitta i kanske det blir enklare att områdesbestämma den? Vänstergängade kopplingar är ju obskyrt bara det så någon vill ju verkligen att fel media absolut inte ska hamna här.
S Stefan1972 skrev:
Hej samma här jag har aldrig sett nåt liknande
Kopplingen sitter på en spikpistol Max HN65
men hona koppling måste jo gå att hitta
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Tittar jag lite snabbt på nätet så verkar det sitta en svivel där original. Är väl antagligen den som är paj och halva saknas.
Nu blev jag riktigt nyfiken för jag har hunnit skaffa mig lite erfarenhet när det gäller tryckluft men aldrig sett någon sådan nippel.
Sen att den är vänstergängad gör det ju inte enklare att förstå men som skrivits så kanske det är en del av en svivel.
Ska bli kul att höra om någon vet mer om denna...
Sen att den är vänstergängad gör det ju inte enklare att förstå men som skrivits så kanske det är en del av en svivel.
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
jo det är förvisso originaldelen men ts var nog mer ute efter att det på nåt vis skulle vara en vanlig snabbkoppling och ville ha honan för att koppla på luft. Vilket troligen inte finns utan då blir det väl nästa originaldel som vad jag förstår är en svivel. Men det är såklart möjligt det finns annat också som rena originaldelar.HogeN skrev:
vad är det rätta benämningen luftkoppling eller nippel jag bara undrarP-plats skrev:
Nu blev jag riktigt nyfiken för jag har hunnit skaffa mig lite erfarenhet när det gäller tryckluft men aldrig sett någon sådan nippel.
tror inte en del av en svivel
Finns det en standard nippel med vänster gängad ?
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
varför tror du inte en svivel? Bara googla maskinbeteckningen och du får upp videor på nymaskiner där det de facto sitter en svivel där. Den där nippeln är ingen standardnippel utan maskinspecifik från tillverkaren. Möjligt att det finns andra kopplingar än en ren svivel men det får man nog köpa hos återförsäljare för maskinen ifråga isåfall,T Tditom skrev:
okS Stefan1972 skrev:varför tror du inte en svivel? Bara googla maskinbeteckningen och du får upp videor på nymaskiner där det de facto sitter en svivel där. Den där nippeln är ingen standardnippel utan maskinspecifik från tillverkaren. Möjligt att det finns andra kopplingar än en ren svivel men det får man nog köpa hos återförsäljare för maskinen ifråga isåfall,
P-plats skrev:
T Tditom skrev:
Detta ser ju ut att vara samma koppling (och samma pistol...):
https://psauction.se/item/view/729718/pneumatisk-spikpistol-max-hn65
Ser ut att ligga någon form av koppling i lådan.
Vad den heter eller vad det är vet jag dock inte. Men tyder ju på att det kanske är som det ska iaf, kanske bäst att fråga tillverkaren eller någon återförsäljare.
https://psauction.se/item/view/729718/pneumatisk-spikpistol-max-hn65
Ser ut att ligga någon form av koppling i lådan.
Vad den heter eller vad det är vet jag dock inte. Men tyder ju på att det kanske är som det ska iaf, kanske bäst att fråga tillverkaren eller någon återförsäljare.