Har en bergvärmepump som satt i huset när vi flyttade in för 3,5 år sedan. Trycket i det röda kärlet som sitter bredvid (expansionskärl?) har aldrig hållit sig konstant utan har alltid sjunkit efter påfyllning. Huset var ett renoveringsobjekt och efter lite byten av element etc så sjunker det långsammare. Lade ett papper under ventilen och det syntes att det hade kommit vatten på det fast själva pappret var tort när jag kollade. Är det så enkelt att det bara är en packning som behöver bytas? Något annat som kan vara orsaken till problemet? Tänkte göra en service på hela systemet så jag gissar på att de borde kunna fixa det om det bara är packningen.
 
kulle
Hur mycket sjunker trycket till?
 
Krilleman
Menar du att det droppar ur säkerhetsventilen?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.