Ett par rullar eltejp och 1 eller 2 tumstock av plast och biffen är fixad. Det är så vi gör iaf!

Det blev en order till Elektroland24.de. HT's CableScout och lite annat godis, faran med webbshoppar.

När jag nu har ett projekt som kan rättfärdiga nya verktyg får man inte låta tillfället gå förbi ...

• Gilla
snaggletooth
  • Laddar…
Det är alldeles rätt att ta tillfället i akt. Mitt senaste tillfälle var när jag byggde ventilation. Nu har jag en egen luftflödesmätare med kalibreringscertifikat. Man fattar hur känsligt det är med inställningarna när man justerar in själv. Jag kommer att kontrollera flödena vid varje filterbyte i framtiden. Ursäkta utvikningen...

mattiasp skrev:
Det är alldeles rätt att ta tillfället i akt. Mitt senaste tillfälle var när jag byggde ventilation. Nu har jag en egen luftflödesmätare med kalibreringscertifikat. Man fattar hur känsligt det är med inställningarna när man justerar in själv. Jag kommer att kontrollera flödena vid varje filterbyte i framtiden. Ursäkta utvikningen...
Ge mig inga fler idéer nu ...

Ganska "meningslöst" verktyg de där.

Tumstock och tejp. Borra litet hål i tumstocken ä det första man gör ju.. hehe.

Vp-rör och kabelkanal/listlock brukar man fiska med när tumstocken måste vila.

Och det går att skruva för hand med ;)

Tumstock, VP-rör funkar säkert det med men som i mitt fall när jag behöver tråckla 5-8m in i trånga utrymmen, antigen mellan golvbjälklag tvärs glesen eller längs glesen mellan takgips och golvreglar, där jag inte har mer än knappt metern fritt vid ingången så tor jag nog att jag kommer att vara på bättre humör med en cablescout än med tumstockar som viker sig eller försöka böja in VP-rör ...

Uppdatering efter att ägnat dagen till att borra hål för dosor och dra VP-slang i mellanbjälklaget.

Hål för senildosa, 27cm upp på väggen på övervåningen, borrade ett 22 mm hål ner i mellanbjälklaget och tryckte ner pinnar från cablescouten.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tre pinnar fick jag skruva ihop men 2m längre bort stack andra ändan fram mellan glesen.
Bara att fästa slang och dra tillbaka.

IMG_2478.jpg
Skapa konto

Nästa problem, har öppnat innertaket på varsin sida av huset, 7m mellan öpningarna och en golvbjälke i vägen så det går inte att ens få upp huvudet.

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Mata på med pinnar och skruva ihop allteftersom,

image.jpg
Skapa konto

8 pinnar senare var den framme

image.jpg
Skapa konto

Lite tejp runt pinnen och dra tillbaka 8 VP-slangar i ett nafs,

image.jpg
Skapa konto

Hade väl gått att göra med tumstock etc. men cablescouten är smidig att jobba med, en av dessa prylar som man undrar varför man inte skaffat tidigare.

Redigerat:
  • Gilla
el_richard och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.