Status
Inte öppen för fler kommentarer.
K karlmb skrev:
Skäddarsytt för krigsförbrytare med cash i Ryzzland inom kort. US erkänner väl inte Haag längre och kommer inte att lämna ut kräken när det är dags. Putin kommer att flytta in i Mar-a-Lago och köpa medlemskort på golfbanan Trump använder.
Malta har väl ett liknande system med köp av medborgarskap?

Du måste förstå att Haag dömer bara små länders krigsförbrytare. De stora har frisedel.

• Gilla
videopac
  • Laddar…
Farstatjej90
Intet Intet skrev:
Malta har väl ett liknande system med köp av medborgarskap?

Du måste förstå att Haag dömer bara små länders krigsförbrytare. De stora har frisedel.
Tycker det är så märkligt att folk blir upprörda över att man kan betala för medborgskap. Jag tycker det är ännu värre i Sverige där man inte behöver göra någonting...🤔

• Gilla
  • Älska
Isakare och 7 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Tycker det är så märkligt att folk blir upprörda över att man kan betala för medborgskap. Jag tycker det är ännu värre i Sverige där man inte behöver göra någonting...🤔
Frågan är kanske om det är ok att köpa medlemskap direkt av statsministern? Med en swish. DET var väl problemet här.

• Gilla
przewalzky och 4 till
  • Laddar…
Man har väldigt länge kunnat köpa medborgarskap i USA. (sen 1990 )
E-5 visa. ca 1Miljon dollar investering i nystartat företag plus att du måste inte vara dömd brottsling etc etc

Skillanden är att nu man man pynta 5M dollar och skippa "skal" bolaget och alla andra krav.

Farstatjej90
MathiasS MathiasS skrev:
Frågan är kanske om det är ok att köpa medlemskap direkt av statsministern? Med en swish. DET var väl problemet här.
Jag tycker det är rimligare med någon motprestation än ingen motprestation.
Sen hade de flesta länder inte hållit med om din beskrivning med Swish. Det handlar om investeringar som ger jobb och stödjer landet hade dom sagt... Tror faktiskt det är närmre sanningen än att swisha presidenten.

Oavsett ska inte Sverige läxa upp andra länder om medborgarskap.

• Gilla
  • Haha
Festlund och 5 till
  • Laddar…
Jag tycker det är rimligare med någon motprestation än ingen motprestation.
Sen hade de flesta länder inte hållit med om din beskrivning med Swish. Det handlar om investeringar som ger jobb och stödjer landet hade dom sagt... Tror faktiskt det är närmre sanningen än att swisha presidenten.

Oavsett ska inte Sverige läxa upp andra länder om medborgarskap.
Nä i detta fall så är det 5M dollar direkt till statskassan utan krav på andra investeringar etc etc.
engångsbelopp.
Har du pengarna så ställs inga frågor om var du fått dem ifrån.
Det är Musk's 20-ish åringar via DOGE som skriver appen och fixa in pengarna ....

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men nu är de ju det, sen är är jag inte en Trump-vän mer än att det är hög tid att få fart på Europa och von der Leyen får vika ner sig med sin "the green deal"..... Trumpen och von der Leyen har ju sedan inte några idolfoton på varandra.

Men nu tror jag att det på allvar kan bli förhandlingar samt kompromisser från båda sidor så är det löst.
Har du fått von der Leyen på hjärnan? Vad är hon skyldig till förutom att hon möjligen har en annan politisk hemvist än du?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Det verkar OK för dig att ge oligarker mfl en fristad?

• Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Har du fått von der Leyen på hjärnan? Vad är hon skyldig till förutom att hon möjligen har en annan politisk hemvist än du?
Jo helt uppenbart så försöker hon att "långbänka" som vanligt för att slippa förhandla/kompromissa på allvar.

Kort om Merz vs von der Leyen
https://omni.se/het-toppstrid-vantar-i-eu-merz-utmanar-om-kronan/a/wgJzWG

Jag är ganska säker på att det snabbt blir panik bland de tyska bilföretagen med 25% tull till USA.

• Gilla
videopac
  • Laddar…
Farstatjej90
K karlmb skrev:
Nej men jag tycker inte Sverige är rätt land att läxa upp andra med tanke på vilka vi gett fristad.

• Gilla
fribygg och 6 till
  • Laddar…
Nej men jag tycker inte Sverige är rätt land att läxa upp andra med tanke på vilka vi gett fristad.
Nu är jag inte ett land.

K karlmb skrev:
Varför inte. Var enda djävla gangster bor ju här. Frankrike har huserat en och annan Ayatolla. Så att köpa medborgarskap kan verkligen inte vara sämre än att ge det till kriminella socialfall.

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
K karlmb skrev:
Nu är jag inte ett land.
Och ger inga medborgarskap heller.

P paralun skrev:
Jo helt uppenbart så försöker hon att "långbänka" som vanligt för att slippa förhandla/kompromissa på allvar.

[länk]

Jag är ganska säker på att det snabbt blir panik bland de tyska bilföretagen med 25% tull till USA.
P paralun skrev:
[länk]
Detta är EN skribent som säger det. Han hänvisar till en politiksajt utan att precisera den närmare. Det säger inte så mycket.
Enligt Public Service-bolaget Deutschlandfunk har Merz kritiserat partiet FDP för att INTE ha röstat för von der Leyen (https://www.deutschlandfunk.de/fueh...ussagen-in-deutschlandfunk-interview-100.html).

Så det är bara onyanserat grundat hat som du hyser mot henne. Det får du gärna göra men försök inte linda in det i låtsas-argument.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Varför inte. Var enda djävla gangster bor ju här. Frankrike har huserat en och annan Ayatolla. Så att köpa medborgarskap kan verkligen inte vara sämre än att ge det till kriminella socialfall.
Var skrev jag det då? Man måste inte göra allt till svensk invandringspolitik.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.