Vi har ett hus från 1980 och alla dörrar, karmar och lister är än så länge mörkbruna. Vi har köpt vita spegeldörrar Henry och vita karmar från Coop Forum Bygg. Vi ska låta en snickare sätta in det åt oss. Dörrarna är jättesnygga tycker jag, karmarna ok.
De trösklar de hade på Coop var av bok och jättefula. Min man vill inte byta trösklar. Det är ok för mig, fast de är ganska slitna. Vi kan väl behålla de gamla trösklarna från 1980? Eller borde vi byta dem också? Eller kan man om man blir missnöjd byta ut dem vi ett senare tillfälle?  :-/

Pernilla
 
Hej,
Visst kan du byta trösklarna senare, om det inte är så att karmen står på tröskeln?
I så fall blir det ju ganska bökigt att ta loss allt igen.
Vad har du för trösklar nu? Ek eller?
Om de är slitna, ta loss dem (om det går), slipa och lacka om dem.
Annars slipar och lackar du på plats.
Detta har jag gjort med våra och de blev som nya.

// Fia
 
Jag tror det är ek. Maken har lackat dem för några år sedan, och det blev snyggt, men de kanske borde slipas också.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.