Jag skall tillverka en tröskel som är 800mm x 300mm.
Vilket material kan vara lämpligt att använda (färger osv. är inte så viktigt bara det är ett lämpligt tröskel-material).

Tacksam för svar!

Ek eller Ask... ring och hör med ett snickeri eller liknande dom har säkert ämne som du kan använda dig av.
Eller gör dom det åt dig!!

Som prisjämförelse ;) fick jag gjort en 300x950 tröskel vid inbyggnad av skjutdörr. Den blev i ek och jättesnygg. Snickaren tog 1000 kr för den inkl material; han skämdes lite för priset men vad jag förstod hade han handplockat en väldigt snygg brädbit. Samtidigt tycker jag att just trösklar ska hålla och vara snygga minst ett par generationer ...

Jag tänkte inte köpa färdigt eftersom jag vill göra den själv.
Finns det andra lämpliga material, kanske någon form av skivmaterial som håller?

Ek rules !! Men är inte enkelt att göra en tröskel om man inte har rejäla maskiner (statonära krävs nog om det skall likna nåt.....) Skivmtrl går bort i min värld !!

Jag sågade just några okantade 2 & 3 tums furuplank upp till 450 mm breda........funderade på att göra bockbord och bjuda till vikingafest med mjöd och flugsvamp, kanske extremtröskelbranchen vore mer lukrativ eusa_think.gif

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.