Hej! ;)

Jag är en av dem som än så länge bara drömmer.......
Men jag har fastnat för Trivselhus.
Jag skulle gärna vilja ha kostnader av er som har byggt eller håller på att bygga 2plans-hus med Trivselhus. Vad är grundkostnaden för ca 150 m2 eller 200m2? Kostnadsförslag?
Undrar också såklart om någon fått pris på just det här huset Greenline 710 Trivselhus?

Tack på förhand!
Nyfiken*****

Hej SusieQ!

Vi väntar just nu på bygglov för ett 2-plans Trivselhus på drygt 200 kvm ritat helt efter våra önskemål. Vi räknar med ett pris på 16000 kr/kvm, men då har vi verkligen räknat in ALLA kostnader vi kunnat komma på(tomt, pantbrev, bygglovsritningar, kvalitetsansvarig, ev extra fyllnadsmassa, iordningställande av tomt med gräs och stenläggning etc etc). Vissa kostnader har vi ju hittills bara kunnat uppskatta (ex fyllnadsmassa och tomt) men vi tror inte vi har räknat i underkant. Kan väl tillägga att vi gjort en massa tillval också, så standarden är att betrakta som hög.

Beträffande Greenline 710 som jag också gillar, så har jag för mig att vi fick en prisuppgift på ca 2,8 milj (dock säkrast att du tar det med en liten nypa salt, eftersom jag kan minnas fel).

Mvh RoJ

Hej Roj!

Tack för svaret!! Ooo låter ju helt underbart!!!!! Men då måste väl tomten varit relativt "billig"?
...för när jag räknade ut eran kostnad låg eran kalkyl alltså på 3,2 milj korrekt?
Om Tomtkostnaden inte är medräknad vad skulle ni ha fått betala då? Har ni köpt tomt eller byggt hus där trivselhus haft tomter tillgängliga?

Hej igen!

Tomten har vi köpt gm kommunen för 340000 kr.

Mvh RoJ

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.