2 626 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Trivselhus/Eksjöhus
Man kan ju läsa sig till hustillverkarnas standard, huskonstruktioner, priser o.s.v., så att man fär en överblick. Sedan kan man, på vägen genom bygget, ha olika erfarenheter av en hustillverkare beroende på säljare, och på de utförare av arbetet företaget har, oberoende av entreprenadform.
Sklle vilja veta hur ni som byggt med Trivselhus eller Eksjöhus upplevt dem, när allt är klart, åtgärdande av fel o.s.v. Är ni nöjda? Tack på förhand.
Sklle vilja veta hur ni som byggt med Trivselhus eller Eksjöhus upplevt dem, när allt är klart, åtgärdande av fel o.s.v. Är ni nöjda? Tack på förhand.
Medlem
· västragötalands
· 5 inlägg
Blizzet, undrar vart i landet bygger ni? Letar också efter en pålitlig hustillverkare nämligen...
En blogg om att bygga med Trivselhus (Örebro):
http://villasavic.blogspot.com/
Citat:
"Vad gäller Trivselhus som leverantör så kan vi inte göra annat än att rekommendera dem. Vi som kund har inte haft något strul med något och vi är (än så länge
väldigt nöjda. Det enda lilla missödet som inträffade var ju att vi fick fel fönsterbleck men det blev vi kompenserade för, Trivselhus erbjöd sig naturligtvis att byta ut blecken men vi valde en ekonomisk kompensation istället."
(Inte min blogg, men jag har följt den med intresse.)
http://villasavic.blogspot.com/
Citat:
"Vad gäller Trivselhus som leverantör så kan vi inte göra annat än att rekommendera dem. Vi som kund har inte haft något strul med något och vi är (än så länge
(Inte min blogg, men jag har följt den med intresse.)
Båda tillverkarna har ok byggsatser.
De har dock, såvitt jag vet, ingen totalentreprenad. Man skriver kontrakt med entreprenören separat.
Slutresultatet kan därför variera starkt beroende på vilken entreprenör som satt samman byggsatsen.
De har dock, såvitt jag vet, ingen totalentreprenad. Man skriver kontrakt med entreprenören separat.
Slutresultatet kan därför variera starkt beroende på vilken entreprenör som satt samman byggsatsen.
Klicka här för att svara