3 174 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Trivselhus/CBR Bygg Skåne - referenser?
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Trivselhus har väl som företag ganska skamfilat rykte numera.
Om du läser den här tråden:
http://www.byggahus.se/forum/hustillverkare/190933-trivselhus-garbo-pa-plus-ikvall-22-mars.html
Det verkar som de stod och blåljög i TV om att de skulle ta sitt ansvar.
De har också (tillsammans med många andra husföretag) ganska skumma försäljningsmetoder:
http://www.byggahus.se/forum/juridik/180873-stamd-av-ekens-rot-vatrumsrenovering-ab.html
Dessa 2 trådar handlar om hustillverkaren, hur det ligger till med din ev. entrepenör vet jag inget om.
Om du läser den här tråden:
http://www.byggahus.se/forum/hustillverkare/190933-trivselhus-garbo-pa-plus-ikvall-22-mars.html
Det verkar som de stod och blåljög i TV om att de skulle ta sitt ansvar.
De har också (tillsammans med många andra husföretag) ganska skumma försäljningsmetoder:
http://www.byggahus.se/forum/juridik/180873-stamd-av-ekens-rot-vatrumsrenovering-ab.html
Dessa 2 trådar handlar om hustillverkaren, hur det ligger till med din ev. entrepenör vet jag inget om.
Tackar. Tolkar den ena tråden (om enstegstätade fasader) som ett problem just med enstegstätade fasader. Att hustillverkare inte vill ta ansvar för dessa är inget unikt för just Trivselhus dessvärre, men talande att de beter sig lika illa. Den andra tråden verkar vara ett bekymmer som kunde ha lösts lite smidigare, och med totalentreprenad (som jag är spekulant på) så verkar såna oklarheter elimineras.
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Problemet i fall 2 är ju att Trivselhus (som många andra) lurar köpare att skriva på in blanco avtal. Och att det gäller en totalentrepenad skyddar inte mot inblancoavtal.
De kan vara rätt kreativa i att få in påskrifter innan allt är fixerat. "Skriver du inte på nu, så blir bygget 7 månader försenat, och vi höjer priserna nästa månad osv........".
De kan vara rätt kreativa i att få in påskrifter innan allt är fixerat. "Skriver du inte på nu, så blir bygget 7 månader försenat, och vi höjer priserna nästa månad osv........".
Jo det sr du rätt i. Man ska nog se till att man har hela kostnadsbilden innan man skriver på. Vad jag kan förstå på vissa delar i TH:s avtal så verkar vissa eventuella extrakostnader först dyka upp i samband med slutbeställningen, t.ex. dimensionering av värmepump. Kanske ska be någon kunnig titta på avtalet...
Klicka här för att svara
