Tja
Har någon erfarenhet från den här företaget när det kommer till luft värmepumpar?
Har dom bra rykte?
Finns dom där för dig när det strular med pumpen ?
 
P
Har aldrig hört talas om dessa och omdömena på nätet är från denna månaden (fejkade?) så frågan är hur länge de hållit på med detta?
den billigaste är en PRC-klon av okänt märke och kvalitet
kvalitetsmaskinen Mitsubishi är högt prissatt
men vem vet bor man nära så kan det vara värt att prova...
 
Är väl typ samma koncept som dom andra postorderföretagen som säljer över hela Sverige.
Gäller nog som hos övriga postorder att man har lite tur med vilken montör dom anlitar på respektive ort.
Prismässigt har jag noll koll inkl installation hur dom står sig.
Tror det är dom som ringer ibland och försöker kränga installationsmaterial.
 
  • Gilla
LucaTonii
  • Laddar…
Företaget ligger i Helsingborg, där jag själv arbetar.
Jag har ingen erfarenhet av dem men tror nog de är seriösa.
De installerar själva om jag förstått det rätt. Priser inkl. installation står sig rätt bra om jag jämför med andra, just på Mitsubishi i alla fall
 
Tveksamt om dom har egna anställda installatörer runt om i Sverige, dom gör troligen som andra likvärdiga och anlitar kylfirmor på närmsta ort.
Kruxet med den varianten är att tidigare kylfirmor kanske inte i framtiden har något samarbete längre med företaget och det kan bli problem att få hjälp vid tex ett garantiärende.
Verkar som att färre kylfirmor generellt gör installationer åt postorderföretag nuförtiden.

men har postorderföretag väsentligt bättre pris än den mer lokala återförsäljaren så är det bara testa
 
Kan konstatera att de hade 29 anställda på 31 Mkr i omsättning förra året. Då brukar ägare vara exkluderade.
Tittar jag på en annan lokal aktör i samma bransch (även en del VVS inblandat) så är de 14 anställda på 26 Mkr i omsättning. Vidare har Treza 18 st lätta lastbilar reggade på bolaget. Så viss skruvar de en del själva...
Sedan kan det ju vara att de inte har anställda på alla orter i landet, men då löser man det med lokala UE.
 
Ja med 29 anställda inkl kontors och lagerpersonal så har dom knappast täckning för alla orter dom säljer på.
Om företaget du jämförde med också installerar i stora delar av Sverige så har dom ännu fler underentreprenörer.

Ett hembesök från återförsäljaren är ett bra första steg så man ser alla förutsättningar för val av placering och lämplig modell, det brukar postorderföretag ha svårt för att göra.
Går ibland via bilder/video få en bra uppfattning men många gånger svårt att se alla förutsättningar.

sen är det självklart så att bara för att man väljer lokala hantverkare så betyder inte det att dom gör klockrena jobb!
 
Företaget jag jämför med jobbar uteslutande lokalt, och tror inte de använder UE annat än i undantagsfall.

Håller med om att hembesök är att föredra. Sitter själv och funderar på att uppdatera min egen anläggning och det är verkligen en jungel bland modeller etc. och att få till placeringen rätt är av väldigt hög vikt.
 
S severinsen skrev:
Företaget jag jämför med jobbar uteslutande lokalt, och tror inte de använder UE annat än i undantagsfall.

Håller med om att hembesök är att föredra. Sitter själv och funderar på att uppdatera min egen anläggning och det är verkligen en jungel bland modeller etc. och att få till placeringen rätt är av väldigt hög vikt.
Be att ett par återförsäljare av dom märken du är intresserad av kommer och kikar, kan vara så att någon ser en möjlighet som du eller annan återförsäljare inte tänkt på
 
Har dålig erfarenhet av detta företag Köpte ett Daikin 2022 som har krånglat i 2 vintrar. Utedelen isar igen jämnt och det är så obekvämt installerat att det kräver massa säkerhetstänk och förberedelser för att ta bort isen. De bytte kretskort i våras, efter många veckors krånglande när det var som kallast under dec-februari. I år är det samma sak men företaget har endast svarat att de tagit emot felanmälningar och det är allt. Verkar ha egna anställda men när det ska levereras enligt garantin finns sannolikt få personal som kan ta hand om problem.
Har man tur och får en bra produkt fungerar dock kontakten och installationprocessen väl. Vid problem får man vara beredd att frysa🙂
 
M Mztrial&error skrev:
Har dålig erfarenhet av detta företag Köpte ett Daikin 2022 som har krånglat i 2 vintrar. Utedelen isar igen jämnt och det är så obekvämt installerat att det kräver massa säkerhetstänk och förberedelser för att ta bort isen. De bytte kretskort i våras, efter många veckors krånglande när det var som kallast under dec-februari. I år är det samma sak men företaget har endast svarat att de tagit emot felanmälningar och det är allt. Verkar ha egna anställda men när det ska levereras enligt garantin finns sannolikt få personal som kan ta hand om problem.
Har man tur och får en bra produkt fungerar dock kontakten och installationprocessen väl. Vid problem får man vara beredd att frysa🙂
Va synd. Det är typiskt att när det skiter sig så får man aldrig tag i företagen som har anlitat. Jag har/hade också problem med att min VP isar ibland på vintern. Ringde upp firman och dom sa att är antingen fel på vpen eller så är den dålig placerad. I år har den isat lite mindre men tror att dom aldrig ska igentligen isa om det är inget fel på den.
 
En utedel kan bli igensnöad/isad om det snöar och blåser mycket även om den fungerar som den ska egentligen.
Kan bli som en skorpa av isnö/is som den då inte når att avfrosta bort och man får vid dessa tillfällen hjälpa till att få bort igloon runt den.
Ett tak eller någon kaninbur hjälper inte till mot sådant utan kan snarare bli värre.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.