Tjenare på er!

Kikat ganska mycket på Festools VS600 men blir lite skrämd av priset (Huga!) trots att jag har större delarna av festools sortiment.
Kör idag mycket arbeten med girkapning och dominokopplingar men gillar arbetet med dovetail och tycker att det ser riktigt smutt ut. Definitivt något jag vill tillämpa på diverse arbeten. :D

Är det någon som kan berätta mer om TREND CDJ600?

http://www.trend-uk.com/en/SE/product/CDJ600_EURO/3/693/craft_dovetail_jig_600mm_euro_8mm_.html

Vad mer behöver jag bortsett från maskinen? Stål? Jiggar? Kör med Festools OF1010 - Kompatibel?
Ämnar att ta hem den från UK då jag jobbar i diverse storstäder lite titt som tätt och priserna är helt klart konkurrenskraftiga (2899SEK vs. 90UK Pounds för 300 modellen).

Redigerat:
Har inget att berätta om Trenden, men för det priset är det nog en bra modell om man inte ska lägga ut så stora pengar som på t.ex. Festool eller Leigh.

Det finns väl rätt många varianter på sinkaggregat, men jag tänker främst på två modeller, den med fast avstånd i kammen, som t.ex. Feston, och den med variabel kam, men det kanske bara är Leigh som har den.

Mr Handyman skrev:
Har inget att berätta om Trenden, men för det priset är det nog en bra modell om man inte ska lägga ut så stora pengar som på t.ex. Festool eller Leigh.

Det finns väl rätt många varianter på sinkaggregat, men jag tänker främst på två modeller, den med fast avstånd i kammen, som t.ex. Feston, och den med variabel kam, men det kanske bara är Leigh som har den.
Detr finns fler än Leigh som har variabelt avstånd, men Leigh anses vara en av de bästa. Har själv Leighen, det är det ett antal i forumet som har (D4R). Den är mycket bra. Vid tidpunkten trodde jag att jag skulle ha Festools (hade redan deras fräsar, fräsbord, ...), men efter att ha tittat på deras jigg så var den sämre än Leighs.

--- Mats ---

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.