Hur lång tid efter att man har kittat med Tremco mono 321 kan man måla över det?
På tyben står att man kan måla över med ett lager färg, men i andra disk.trådar har folk rek. två strykningar färg... ???

Ska jag byta kittet till ett kitt som torkar på ett dygn?

Jag har använt Termokit och på burken står det två dagar före strykning (hur många gånger man stryker beror väl lite på färgen). Jag målade tydligen alltför tidigt och kittet 'skrynklade' sig. Iofs verkar det som om det håller lika bra trots skrynklingen men denna gång ska jag vänta någon vecka innan jag målar över.

Tack! Ska kitta imorgon och väntar nog ett tag innan jag målar. Det stod ju dessutom på tuben att man inte måste måla. Så om det dröjer ett tag, så gör det väl inte så mycket! Är lite rädd att vädret ska bli sämre igen...

mono 321 behöver inte målas, men det var det mest djävliga till fönsterkitt jag testat. Jag höll mig till vanligt hederligt kitt istället.

Tack för svar. Har kittat och väntar ett tag med målningen, det behöver inte målas... nej. Men kittet mitt är vitt och fönstret är mörkt grå... så det blir någ bäst med målning.

Tyckte inte att kittet var så farligt när jag kom på knepet. Sprutade ut med pistolen längs hela fönsterkanten. Sedan doppade jag fingret i såpavatten och drog ut försiktigt... hur enkelt som helst! Men hade jag i´nte såpavatten, då kletade det som 1000!

VeronikaP skrev:
Tack för svar. Har kittat och väntar ett tag med målningen, det behöver inte målas... nej. Men kittet mitt är vitt och fönstret är mörkt grå... så det blir nog bäst med målning.

Tyckte inte att kittet var så farligt att jobba med när jag kom på knepet. Sprutade ut med pistolen längs hela fönsterkanten. Sedan doppade jag fingret i såpavatten och drog ut försiktigt... hur enkelt som helst! Men hade jag inte såpavatten, då kletade det som 1000!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.