1 613 läst ·
23 svar
2k läst
23 svar
Trekammarbrun.
Sida 1 av 2
Är det någon här som har en trekammarbrun i betongen. Berätta för mig om de läcker och har någon haft problem med dem att de läcker ?. De har slarvat bort mitt besiktningsprotokoll på brunnen på samhällsbyggnadsförvaltningen . Så jag kan inte se vad som är felet på anläggningen som de säger att jag har. Någon med ett bra svar .
Redigerat:
Om de kräver en åtgärd måste de kunna motivera varför. Någon kommun försökte underkänna enbart på ålder, den det överklagades och de fick backa. Så det måste finnas konkreta brister för att de ska kunna underkänna en anläggning.
Ring eller emaila kommunens avloppsavdelning och begär ut alla handlingar de har om din anläggning. Brukar komma via email som Pdf samma dag.Perrolf skrev:
Är det någon här som har en trekammarbrun i betongen. Berätta för mig om de läcker och har någon haft problem med dem att de läcker ?. De har slarvat bort mitt besiktningsprotokoll på brunnen på samhällsbyggnadsförvaltningen . Så jag kan inte se vad som är felet på anläggningen som de säger att jag har. Någon med ett bra svar .
Här finns en artikel om "åldersdiskriminering" av avlopp, https://westsidan.com/2021/02/14/kommunen-far-baklaxa/D Daniel 109 skrev:
Jag har ljust fått svar från dem att trekammarbrun kan vara kvar som första mottagare av avloppsvatten där efter kan jag ha någon typ av rening .Claes Sörmland skrev:
Låter helt rätt om du har direktutsläpp i t ex ett dike eller vatten efter trekammarbrunnen. Det är förbjudet med sådant utsläpp av WC-avloppsvatten i vattenområde som inte har genomgått längre rening än slamavskiljning. Parafraserar texten i förordningen som förbjuder det.Perrolf skrev:
Jag tömmer ofta har koll på detta .Claes Sörmland skrev:
Claes Sörmland skrev:
Vi har en 3 kubik så det blir inget utsläpp från tanken utan vi har inbokade tömmning 4 ggr per år så detta är lungt .. Det som är det är att det finns inga besiktningsprotokoll på att de har besiktigad tanken för de hittade inte dessa i arkiven.
Du har nog missförstått hur en trekammarbrunn funkar. Du fyller den mycket snabbare än tre månader. Sedan rinner vattnet igenom tanken. Men fasta saker stannar.