Bordsben med fler skruvar som lossnat ur skivan. Hur lagar jag detta på bästa sätt?

• Löst bordsben med skruvar som lossnat från träskiva, och skadade hål i skivan där skruvarna har varit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en helt idiotisk fastsättning till att börja med, fanns aldrig skuggan av en chans att detta skulle kunna fungera.

Om jag ville att detta bordet skulle kunna forsätta fungera så skulle jag limmat fast en litet större skiva plywood, sedan satt de skruvinfästningar som borde funnits redan från början: rampamuff satt från baksidan av den nya plywoodskivan eller ännu hellre en inslagsmutter, och då givetvis rätt skruvar för dessa.

Får man fråga, vad är det för tillverkare på den möbel du visar?

• Gilla
Dag Marcus
  • Laddar…
Tack för svar, tyvärr bekräftar det min egen känsla kring fastsättningen. Bordet är från Mio, köptes ihopmonterat och hade därför ingen aning om att det var gjort på detta sätt.

Finns det möjlighet att reklamera så gör det. Detta är ett direkt konstruktionsfel som jag ser det.

Om möjlighet att reklamera inte finns så kan man nog fixa det i linje med vad jag sade, limma fast plywoodskivor undertill som är preparerade från baksidan med riktiga infästningar typ islagsmutter (här i M10, ta någon dimension som passar bra och glöm inte att skaffa passande maskinskruv): https://www.biltema.se/bygg/fastelement/muttrar/islagsmutter-m10-elforzinkad-20-st-2000061127

• Gilla
SvanteC och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.