I kväll upptäckte vi att vår vedpanna gått sönder så nu måste vi köpa något nytt. Vad ska man byta till egentligen? Vi har tre plan, vedpanna i källaren, luftvärme pump och täljstenskamin på bottenplan där vi har vardagsrum och kök. På övervåningen ingenting annat än vattenburna element.

Huvudsaken värmer vi huset med värmepump, men eldat i pannan när det varit riktigt kallt, typ -25 och kallare.

Vad tror ni att vi ska byta till? Berg och jordvärme har vi kollat lite på tidigare. Men det är så djupt att borra, och gården är för liten för jordvärme.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.