Ska skrev:
Hej,

Tack för ditt svar. Är det någon fara med att sladden ser ut som den gör tills dess att vi får bytt? Vad är det som skulle kunna hända?
Skulle det mycket väl kunna bli! Det som kan hända är skada på djur, barn eller egendom till följd av elchock eller brand. Ta dit någon kunnig om du inte är helt säker hur du ska gå tillväga, det kanske funkar med en halvtaskig lagning för stunden, men felet kan komma igen om veckor, månader eller år..

Min bror hade en läbbig ilsken dvärgkanin på 70-80 talet, den gnagde glatt av kabeln från en stickpropp som satt i ett vägguttag (Allt!!!,tre ledare isolering o koppar ) .. men överlevde....långt längre än kaniner ska.... och blev väl ännu ilsknare efter den erfarenheten....

Eller som min fru berättat, efter att ha fått eksem kring ögonen som barn... När läkaren frågade om husdjur och fick reda på att hon hade en kanin blev "diagnosen" :

Jasså, kanin, men det ska man ju inte ha !!!:D

När jag var liten hade vi marsvin som gjorde exakt likadant. Kan det vara så att de elektriska fälten runt spänningssatta elkablar gör de extra intressanta att gnaga på?
Till saken: Byt ut de skadade kablarna eller skarva dem på ett vederhäftigt sätt. Tejp räcker inte.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.