Hej!
Är ny husägare och funderar över om laddomaten kan vara trasig eller om jag hanterar vedeldningen fel. Jag har inte så bra koll på hur laddomat och ackumulatortank etc fungerar, så ursäkta om min beskrivning blir lite felaktig.

Jag har en kökspanna kopplad till en ackumulatortank med laddomat 21. Det finns också elpatron. När jag har eldat i kökspannan har det börjat koka i rören. Jag tolkar det som att varmvattnet inte kommer in i ackumulatortanken. Senaste gången tänkte jag att jag kunde göra som med cirkulationspumpen, öppna och försöka hjälpa igång den med en skruvmejlsel. Men när jag fick loss mässingssaken med skruvgänga (på den gröna saken på bilden) så kom det massor av vatten och jag koncentrerade mig istället på att försöka sätta tillbaka mässingsasken och få stopp på vattenflödet.

Kanske är det helt fel att försöka få igång den så som man kan få igång en cirkulationspump?
Vad kan jag annars göra för att avhjälpa det hela? När jag lyssnar med skruvmejsel som stetoskop så låter det mest hummande om det som jag tänker är pumpen i laddomaten (den gröna saken), inte som cirkulationspumpen låter.

• Laddomat 21 med anslutna rör, manometrar och cirkulationspump i ett pannrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.