Jo så är det ... kondensatorerna mår nog inte bra.
Så får man be om ett nytt kretskort igen ...

När används summern? Vad har den för funktion?
 
P
Slummern används olika beroende på program men...
Piper vid
fel alltid och
när programmet är slut vissa.
Men det är ju ingen ihållande signal som du beskriver utan bara ett pip eller två
 
Prova byt de tre buckliga kondensatorerna så kanske summern slutar pipa när den inte ska.
 
Hej!

Jag har fått problem med vår diskmaskin, Husqvarna qb 5191.
Den startar som den ska men efter en stund stannar den och felkod 60 kommer upp i displayen.
Har förstått att problemet troligtvis sitter i relät. Men är det någon som vet vilket relä det ska vara till ovan nämnda diskmaskin? Hittar nämligen alldeles för många när jag tittar på tex Elfa.se.

/Erik
 
Hej
Det är en gammal tråd, iallafall starten, men ack så aktuell för mig. Tack alla för denna tråd, vår maskin slutade värma vattnet igår och efter att ha läst och studerat era inlägg och bilder har jag nu med ett enkelt handgrepp och en lödpenna en fungerande maskin igen.

Så åter igen, TACK

/Mattias
 
  • Gilla
bsba och 3 till
  • Laddar…
Gött att jag hittade denna tråd ... står med en Husqvarna 5175X från 2005 med precis samma fel nu ... kuligare att köpa en ny lödpenna (min gamla lödkolv från 80-talet fungerar fortfarande så ett nytt stift kanske räcker) än att lägga flera tusenlappar på en ny maskin eller reparation ....
 
  • Gilla
Wide Glide och 2 till
  • Laddar…
Har idag bytt värmepaket (750:-) i min Electrolux ESL 66020 vilket inte hjälpte mot vårt värmeproblem (eller icke värme). Har nu plockat bort kortet och smält om lödningarna till relät. Jag hade inga brända lödningar eller något annat som tydde på att de inte hade kontakt, men smälte om dem i vilket fall som helst.. Får se om ca 30min om det funkar..

Nope det funkade inte heller

Vad kan det annars vara? Temostat?
 
Redigerat:
P
Termostat eller sensor är väldigt ovanligt
Det är mer troligt att silarna inte är rena.
Prova snabbprogamet utan silar och utan disk.
 
Hur gick det för dig? Jag har samma modell Elux ESL66020 som inte blir varm.
 
Har inte fortsatt att felsöka efter både omlödning ovh värmepaketbyte. Ska ringa tekniker på inrådan av försäkringsbolaget.. Blir väl en ny antar jag..
 
P
hur är det med tachon då? på diskmotorn.

är det avbrott stannar ju uppvärmningen i säkerhetssyfte!
 
Vad är tachon? Hur kollar jag detta. Den gör allt den ska förutom att just värma vattnet (tror jag)
 
P
bakom höger sidoplåt ser du motorn
på änden du ser sitter en liten spole med troligtvis två gula sladdar
dessa sladdar kan man mäta över när de inte är inkopplade och skall då inte visa något avbrott.
 
Ok. Ska leta fram min gamla mätare och kolla.. Tack för tipset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.