Har en kraftfull Cotech Handöverfräs som hargått sönder i fjädrar så att höjdinställningen ej fungerar. Finns några prisvärda fräsbord som man kan montera den i, där man kan få till höjdinställningen? Tanken är att montera den i något liknande http://www.axminster.co.uk/axminster-the-axminster-router-elevator-prod808144/ men jag ser gärna att den är något billigare

Kommer att köpa Festools 1010 (alternativt 1400 om någon lyckas övertala mig) för att ha som allroundfräs men det känns fel att slänga Cotech fräsen då den fungerar rikitgt bra i övrigt och den klarar både 8 och 12mm stål. Några förslag på fräsbord för en rimlig peng?

Rent generellt tycker jag att du tänker rätt. Om du skall ha något billigare än Axminsterhissen får du hitta på något eget med gängstänger och vevar och lite fantasi. Jag har en Trend T11 i bord utan speciell router lift. Trenden har en inbyggd, betydligt enklare konstruktion med en lång gängstång. Det fungerar bra. Oftast blir såna lösningar bättre om man lyckas få ur fjädrarna. Det är lätt på Trenden, men jag har för mig att det är invecklat på cotechfräsen. Om fjädrarna redan är satta ut skick verkar det vara lite lättare?

Jag har funderat lite i de banorna du menar med att ersätta fjädrarnde med gängstång men hur får man till det smidigt då man ska byta frässtål?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.