Hej,
Jag har fått en offert från lokala Beijer varuhuset på nya aluminium fönster, "Traryd fönster" kallas de visst.

Har någon erfarenhet av dessa? Är det någon större skillnad mellan aluminiumfönster från de olika aktörerna (Morups, Mockfjärds, raw och dessa)?

richardtenggren
*aluminiumklädda träfönster

Traryd ingår i Svenska Fönster tillsammans med SP(allmogeprofil på insidan), Lingbo kulturfönster är avknoppat tror jag.

Vi har Traryd Genuin, dvs deras rena träfönster och är nöjda, men jag har inte mycket att jämföra med annat än de 70-tals SP som vi rev ut. Våra fönster har ju suttit i typ 1-2 år bara.

Redigerat:
  • Gilla
Mwelander
  • Laddar…
Vi har Taryd också plus SP.
När vi satte in nytt fönster så ringde jag SP, men de så då att fönster med rak profil på insidan sälj nu under Taryd. Har aluutsida på övervåningen och är nöjd med dessa. Skönt att slippa måla om.

• Gilla
Mwelander
  • Laddar…
Hej, har ett större öppningsbart Traryd ALU liggande i köket 1400x800 isch och är mycket nöjd. Köpte pga bra pris Elite ALU till övriga på andra delar av huset något år senare. (Nästan identiska i utseendet). Trarydfönstret känns på något sätt aningens gedignare utan att övriga på nån sätt skulle vara sämre.

• Gilla
Mwelander
  • Laddar…
En fördel med traryd är att man inte ser "öppningsmekanismen" utifrån som man gör på vissa andra märken. Funktionsmässigt har jag inget att klaga på efter ca 3 år.

• Gilla
Mwelander
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.