Reglar som går in under en källarvägg. Läst andra inlägg om kofot, franska skruvar och bilningsmaskin. Men är det ngn fara med att avlägsna den från väggen?

Gjuta in den i betong? Risk för lukt? Risk för ngn slags reprimand efter försäljning?

Sen undrar jag: måste jag jämna ut det här ojämna vid golvets kanter om jag ska lägga ett flytande golv?

Tack på förhand

• Ojämnt betonggolv med träregel under en källarvägg, visar rör och ojämnheter vid golvkant nära väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt träregel synlig under en vit källarvägg med avsliten yta och ojämnt golv i förgrunden. Potentiella byggproblem och renoveringsfrågor diskuteras.
    Skapa konto
  • Ojämnt golv i källare med betongvägg och spår av murbruk, med diskussion om regler och golvläggning.
    Skapa konto
  • Ojämnt betonggolv nära en putsad vägg, med spår och ojämnheter i ytan, som en del av en diskussion om bygge och golvläggning.
    Skapa konto
Redigerat:
Virket ser väldigt torrt och fint ut, ingen fukt där, på det man ser. Vad är det under ( krypgrund/varmgrund ) eller bara en platta som huset står på.

• Gilla
fancypowers
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Virket ser väldigt torrt och fint ut, ingen fukt där, på det man ser. Vad är det under ( krypgrund/varmgrund ) eller bara en platta som huset står på.
Det är osiolerad platta. Mätte med extech fuktmätare med piggar som säger 12-16%. Reglarna fortsätter in i nästa rum ser det ut som. Ska dock inte göra det rummet nu tänkte jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.