3 975 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Trapprenovering
Hej!! Fick offerten från Formtrappan precis. Ett väl tilltaget pris. Har Ni andra förslag på aktörer alt. alternativ för en schysst trapprenovering. Sitter i dagsläget en linoleummatta som man inte bör ta bort pga asbestbaksida.
Hej, Ska själv byta trappa. Hur gick det för dig? Blev det Formtrappan, eller hittade du någon annan leverantör?
Carl Johan
Carl Johan
Ok, hur kommer det sig att du inte valde formtrappan? Får jag fråga vad dina offerter hamnade på, för respektive trappa och leverantör? Jag hade svenska trappsteg här, och fick offert på ca 30000kr, tyckte det var lite saftigt, när de marknadsför sig för priser mellan 13-17000.
18200 för helstav ek betalade vi (exkl. Rot, men inkl. Moms). Formtrappan.
Är nöjda, har haft den i 2 år utan problem. Nånstans är ju glipan mellan steget och väggen ett par mm bredare än jag gjort det själv, men man blir ju aldrig klar heller om man är för noggrann. Tillräckligt noggrant.
Fick nån offert mer från något annat trappföretag. De ville ha över 30 för samma trappa.
Är nöjda, har haft den i 2 år utan problem. Nånstans är ju glipan mellan steget och väggen ett par mm bredare än jag gjort det själv, men man blir ju aldrig klar heller om man är för noggrann. Tillräckligt noggrant.
Fick nån offert mer från något annat trappföretag. De ville ha över 30 för samma trappa.
Det var intressant att höra. Hade ni några åsikter om det skulle vara massiva steg eller inte. Vet att svenska trappsteg hade massiva, men formtrappan inte. Jag vet ärligt talat inte vad som är att föredra. De massiva stegen är tunnare än de andra. Bra/dåligt ingen aning.
Kan ju iofs tycka art massiva skulle kännas lite bättre. Men det kostar ju rätt mycket mer.
Formtrappan sa att massiva trappor ibland spricker, speciellt om det rör sig mycket. Då vår gamla trappa knarrade en hel del så köpte jag det argumentet tillsammans med prislappen. Vet inte om det bara var säljsnack.
Formtrappan sa att massiva trappor ibland spricker, speciellt om det rör sig mycket. Då vår gamla trappa knarrade en hel del så köpte jag det argumentet tillsammans med prislappen. Vet inte om det bara var säljsnack.
Klicka här för att svara