7 861 läst ·
8 svar
8k läst
8 svar
Transportvagn
Hejsan
Någon som vet om biltemas transportvagn för 799:- är precis samma som clas ohlsons transportvagn för 999:-?
Biltemas var ju duktigt ranglig och som vanligt var slangarna i däcken gamla och spröda som fnöske.
Är clas 200 pix bättre måntro?
Någon som vet om biltemas transportvagn för 799:- är precis samma som clas ohlsons transportvagn för 999:-?
Biltemas var ju duktigt ranglig och som vanligt var slangarna i däcken gamla och spröda som fnöske.
Är clas 200 pix bättre måntro?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Ingen aning men köpte en som ser identisk ut på Jula för nått år sen. Riktigt skit!
Är det samma så gå vidare i livet...
Är det samma så gå vidare i livet...
Jag har ju redan köpt en biltema, de fick bjuda på nya slangar och så sågade jag till en plyfabotten och satte på linor som håller sidorna när man släpper ner dem så de inte släpar i backen och bråkar med hjulen så ska det väl funka hjälpligt får vi hoppas 
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 841 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 841 inlägg
Har Clas-varianten, skulle gissa på att de kommer från samma fabrik. Skulle aldrig betala 7-800för det rapplet, betalade ca 300 för min då de bytte artikelnummer på kärran för flera år sedan... knappt värd det.
Jag köpte en sådan vagn på Jula för en månad sen när de hade kampanj (599
och förundrades över den obefintliga passformen på alla delar. Kullagrade luftgummihjul heter det t.ex. men det är bara det att hjulaxlarna passar så dåligt i hjullagren att det är mera glidlager tills man får rejält med vikt i vagnen och friktionen blir större än den lilla kraft som behövs för att sno runt ett kullager :what:
Men vagnen gör ju i alla fall sitt jobb och den klarar ju sina 250kg last utan problem även om det känns att det skulle gå mycket bättre med högre kvalitet på grejorna.
Men vagnen gör ju i alla fall sitt jobb och den klarar ju sina 250kg last utan problem även om det känns att det skulle gå mycket bättre med högre kvalitet på grejorna.
Byggveteran
· Åland
· 2 077 inlägg
Gammal tråd men jag måste kommentera. Köpte en på Jula för flera år sedan och, som sagts i de flesta kommentarer, riktigt skit. Men man får vad man betalar för. Sämst är däcken. Jag har fått minst 4 nya uppsättningar, alla lika dåliga. Nr luften försvunnit kan de ej fyllas på eftersom gummislangarna har spruckit sönder. Ett 1/2 år räcker. Första omgången hade däcken sprickor rakt igenom. Jag kan ej förstå varför Jula fortsätter med inköp från denna leverantör. Vagnen rostar eländigt om den står ute. Höj kvaliteten och priset! Det ser ut som CO, BilTema, Jula m fl har samma leverantör.
Kommer inte i håg var jag köpte den, kan ha varit på Jula eller så var det på Biltema.
Hjulen är som du sa usla men det som är sämst är att vagnen har för hög tyngdpunkt vilket gör att den funkar nog finfint på en helt plan tomt... dvs inte min.
Ligger nu på återvinningscentralen för metallskrot.
Hjulen är som du sa usla men det som är sämst är att vagnen har för hög tyngdpunkt vilket gör att den funkar nog finfint på en helt plan tomt... dvs inte min.
Ligger nu på återvinningscentralen för metallskrot.
Klicka här för att svara