Hej på er!

Jag har en Husqvarna Rider 316 AWD. Nu efter en timmes klippande under eftermiddagen inser jag att jag helt tappat transportläget, dvs armen/spaken som jag vanligtvis lyfter upp klippaggregatet med lyfter inte längre, dock stänger den forfarande av knivarna som tur är! Efter en ordentlig titt står det klart att själva kedjan som ska spännas för att lyfta hänger helt slapp med en lös saxpinne i ena änden? Antingen har den lossnat någonstans ifrån eller så har kanske något gått sönder och tappats efter vägen... Problemet är att jag inte har någon som helst aning om hur det kan ha sett ut tidigare och var/hur den ska sitta för att kunna lyfta klippaggregatet när jag drar i spaken? Någon som känner igen sig och kan tala om vad som är fel och behöver göras? Manualen var ju inte mycket till hjälp och skulle vara skönt att slippa köra in den på service då den ganska så nyss varit där

Mvh // Erik
 
  • Slapp kedja och saxpinne under en Husqvarna Rider 316 AWD gräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på löst hängande kedja och lös saxpinne under Husqvarna Rider 316 AWD gräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är alltså jag som hakat fast pinnen så där bara så att ni skulle se vad jag menar ☺️
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.