Hej
Håller på att riva ena gaveln på garaget och ser att där är trämask angrepp.
Skulle ju helst bara vilja riva ner "ytan" och sedan klä om med ny panel. Men hur allvarligt är det? Något man kan göra utan att behöva byta ut allt regelverk bakom?
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Bilder?
Har just nu bara såhär. Kan ta fler bilder när jag kommer hem
 
  • Slitet rött trädgårdsskjul med flagnande färg och en bänk framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Tomture61
  • Laddar…
Ser ut som masonit med lockläkt på. Inget att spara på. Frågan är hur det ser ut under masoniten?
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Ser ut som masonit med lockläkt på. Inget att spara på. Frågan är hur det ser ut under masoniten?
Precis allt det ska bort
Det är undertill jag inte tänkt byta så mycket men återkommer med bilder senare idag
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Masonit med lock sattes rätt ofta över en riktigt dålig originalpanel. Hur det är hos dig är ditt kinderägg )
 
Och en större tiilklippt tunn plåt på gavelspettsen, kan med fördel sitta under yttre beklädnad. Så inte hacke gör ett nytt håll Knäpper det lite i väggen så är hacke där och letar mat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.