Hej!
Hela ytan runt mitt fritidshus är packad makadam och hela huset står på plintar på detta. Där finns även en trall där det är 95x95 reglar i botten mot marken (cc 60) (på vissa ställen markplattor) och ovanpå det 45x170 (cc 60) virke och sedan trallen ovanpå det.
Jag ska nu bygga ut trallen ca 16 kvm (4,5x3,5 m) och även ställa ner en badtunna. Botten på badtunnan ser ut som så här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min tanke är att jag ska lägga vidare 95x95 reglar och sedan ställa badtunnan på tre av 95x95 reglarna som ligger direkt mot marken och på så sätt sedan kunna bygga in badtunnan smidigare med trallen.
Vad tror ni om det? Tillverkaren visar på film hur dom ställer den på 2 st 45x170 reglar direkt på marken och sa att det heller inte ska vara några problem med 3 st 95x95 reglar i botten.
Min amatörmässiga fundering är om 95x95 reglarna "svävar i luften" (1-2cm) på vissa ställen och hur detta kan påverka negativt, kanske rent av knäckas. Kanske ska man fylla ut med sand och vattna där under dessa svackor? Avståndet mellan svackorna vet jag inte, men räknar iskallt med att det inte kommer vara speciellt "långa" svackor.
Tacksam för tips och tankar! Tunnan är 1,8m i diameter och rymmet ca 1500 liter vatten. Enkelt räknat så 150kg tunna + 1500 kg vatten + (4 personer à 90kg) = ~2000 kg kommer den väga när den nyttjas.
(Markreglarna ligger "tvärt emot" reglarna på poolen så klart).