5 468 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Trådlösa termostater till golvvärme system krånglar
Hej
Byggde hus 2007 och fick då trådlösa termostater i alla rum. Golvvärmesystemet är från wirsbo och har fungerat klockrent fram till nu egentligen. Termostaterna tappar kopplingen till baseneheten hela tiden förutom den termostaten som sitter i samma rum som basenheten. Men när jag väl hämtar alla termostater och tar in tvättstugan där basenheten sitter, då fungerar dom igen...
Jag har bytt alla batterier i termostaterna för det var det första jag trodde som var felet.
nån som har nåt bra råd hur jag ska komma vidare?
Byggde hus 2007 och fick då trådlösa termostater i alla rum. Golvvärmesystemet är från wirsbo och har fungerat klockrent fram till nu egentligen. Termostaterna tappar kopplingen till baseneheten hela tiden förutom den termostaten som sitter i samma rum som basenheten. Men när jag väl hämtar alla termostater och tar in tvättstugan där basenheten sitter, då fungerar dom igen...
Jag har bytt alla batterier i termostaterna för det var det första jag trodde som var felet.
nån som har nåt bra råd hur jag ska komma vidare?
Spontant känns det inte så, vi har tidigare haft trådlös ringklocka, internet, larm.Det enda som jag införskaffat var sonos högtalare dvs trådlös högtalare. Fast den stängde jag av nu när jag höll på och det hjälpte inte. Stängde även av ipaden. Eftersom dom fungerar när jag har dom precis bredvid basenheten (2-3m) fattar jag inte vad som stör.
Jo jag har en antenn förstärkare ovanför basenheten, den kanske är paj som då gör att den inte klarar skicka signalen längre bort....
jag får väl pröva ringa VVS mannen som gjorde installationen... Men detta är väl mer ett el problem egentligen..och han som gjorde el installationen är numera pensionär. Sen borde jag väl även kunna kontakta Nibe, har deras vp. Dom marknadsför sig med att kunna hantera allt kring värme...
Känns som att man vill få ordning på detta nu när kylan närmar sig...
jag får väl pröva ringa VVS mannen som gjorde installationen... Men detta är väl mer ett el problem egentligen..och han som gjorde el installationen är numera pensionär. Sen borde jag väl även kunna kontakta Nibe, har deras vp. Dom marknadsför sig med att kunna hantera allt kring värme...
Känns som att man vill få ordning på detta nu när kylan närmar sig...
Klicka här för att svara