15 000 läst ·
20 svar
15k läst
20 svar
Trådlös utomhus övervakningskamera
Sida 1 av 2
Funderar på att sätta upp ett par kameror utanför huset, men blir inte riktigt klok på vad jag skall ha. Har letat här på forumet och på andra sajter, men hittar ingen färsk information.
Tänkte sätta en kamera på varje sida av huset, under takfoten. Behöver inte se jättelångt, utan några meter borde räcka. Tänkte köra dem på befintligt WLAN och lagra video i en NAS.
Tittade på http://foscam.se/en/ipcam-poe-37/foscam-fi8905e-ir-silver-6mm-p356
Duger denna, eller har någon tips på bra utrustning som inte kostar skjortan?
MVH//Larsa
Tänkte sätta en kamera på varje sida av huset, under takfoten. Behöver inte se jättelångt, utan några meter borde räcka. Tänkte köra dem på befintligt WLAN och lagra video i en NAS.
Tittade på http://foscam.se/en/ipcam-poe-37/foscam-fi8905e-ir-silver-6mm-p356
Duger denna, eller har någon tips på bra utrustning som inte kostar skjortan?
MVH//Larsa
Kolla in den här länken, har en kollega som har en sån kamera och han tycker den e bra!
http://www.vikinglarm.se/kampanjer/...-dag/natt-morkerseende-(paketpris)/c150/p490/
http://www.vikinglarm.se/kampanjer/...-dag/natt-morkerseende-(paketpris)/c150/p490/
El men inget nät i närheten, så det får bli trådlöst. Tack för tipset iaf.
Länken ser bra ut, prisklassen jag tänkte mig. Samtidigt blir man man lite tveksam när inte tillverkaren anges... Såg att en kostade 995, kanske skall köpa en först och testa, sen beställa en till om jag tycker den är bra.
Länken ser bra ut, prisklassen jag tänkte mig. Samtidigt blir man man lite tveksam när inte tillverkaren anges... Såg att en kostade 995, kanske skall köpa en först och testa, sen beställa en till om jag tycker den är bra.
Kameran från Vikinglarm verkar ha några år på nacken, stödjer endast trådlöst b/g. Det vill du inte ha, alla moderna kameror stödjer trådlöst n vilket är en betydligt snabbare standard. "Din" Foscam-kamera stödjer n, det låga priset oroar dock lite.
Axis har väldigt bra kameror, dock är de långt ifrån billigast. Bättre budgetalternativ finns från div taiwanesiska och kinesiska tillverkare, som D-Link och Vivotek. Har själv några olika från D-link av varierande kvalitet. En del riktigt bra, andra direkt usla.
Sammanfattningsvis, om inte pengarna är avgörande - köp Axis. Annars rekommenderas starkt att leta recensioner på nätet och läsa på noga då kvaliteten är väldigt varierande.
Axis har väldigt bra kameror, dock är de långt ifrån billigast. Bättre budgetalternativ finns från div taiwanesiska och kinesiska tillverkare, som D-Link och Vivotek. Har själv några olika från D-link av varierande kvalitet. En del riktigt bra, andra direkt usla.
Sammanfattningsvis, om inte pengarna är avgörande - köp Axis. Annars rekommenderas starkt att leta recensioner på nätet och läsa på noga då kvaliteten är väldigt varierande.
Böös-billigt (säkert böös-kvalitet också):
http://www.aliexpress.com/item/2-4G...nce-CCTV-Camera-F2020A-Alishow/871171249.html
http://www.aliexpress.com/item/Plug...l-Audio-Pan-Tilt-Night-Vision/1093386105.html
http://www.aliexpress.com/item/2-4G...nce-CCTV-Camera-F2020A-Alishow/871171249.html
http://www.aliexpress.com/item/Plug...l-Audio-Pan-Tilt-Night-Vision/1093386105.html
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Jag har de kameror MathiasS tipsar om, nu är de ju kanske ute ur bilden på grund av avsaknad av WiFi, men väldigt kort så är de väldigt prisvärda relativt bildkvalitet (och att man får med en programvara för inspelning). Man ska dock vara medveten om att de saknar mörkerseende. Dessutom har jag för tillfället strul med en av dem som tappar inställningar från tid till annan. Vidare så är mjukvaran fullt godkänd nu, men jag köpte dessa när de var helt nya, och då var mjukvaran riktigt kass...
Kanske ser negativt ut, Jag är dock fortfarande nöjd men man ska ha det i bakhuvudet.
/U
Kanske ser negativt ut, Jag är dock fortfarande nöjd men man ska ha det i bakhuvudet.
/U
Jag har kört med en Foscam FI8905W i ca 3 år. Den sitter monterad under takfoten och har överlevt två vintrar. Fungerar problemfritt ner under -20. Till den har jag en Synology 210+ NAS som spelar in rörelser. Fungerar mycket bra.
Vi använder Tenvis kameror inomhus. De är billiga, stabila och har bra funktioner. Fungerar bra både på dator och med app i iPhone. De har en utomhusmodell som kostar cirka 400, har funderingar på att skaffa en sådan själv. Här är ett exempel på ebay , du får leta runt efter en bra säljare. Tänk på att om du beställer från Kinaså tar det minst två veckor men ofta fyra - fem med normal flygfrakt.
http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=380717304300
http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=380717304300