Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Jag vill sätta en fönsterlampa i ett fönster där det inte är förberett för det.
Jag har en strömställare till taklampan i samma rum och där vill jag kunna slå av och på även fönsterlampan. Jag kan se till att det finns ström vid fönstret. Det jag saknar är alltså kabel mellan dessa, finns det någon trådlös variant för mitt ändamål?
Jag har en strömställare till taklampan i samma rum och där vill jag kunna slå av och på även fönsterlampan. Jag kan se till att det finns ström vid fönstret. Det jag saknar är alltså kabel mellan dessa, finns det någon trådlös variant för mitt ändamål?
Redigerat:
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 inlägg
Två lösningar bjuder jag på
•1 Byt din enpoliga till en kronbrytare och dra (lamp)sladd bort till fönstret från takdosan.
•2 Spaffa en trådlös brytare med dubbelhäftande tejp och smacka fast den över/under din brytare och en mottagare vid fönstret.
Jag har •1alternativet
Protte
•1 Byt din enpoliga till en kronbrytare och dra (lamp)sladd bort till fönstret från takdosan.
•2 Spaffa en trådlös brytare med dubbelhäftande tejp och smacka fast den över/under din brytare och en mottagare vid fönstret.
Jag har •1alternativet
Protte
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Alternativ 1 vill jag helst inte välja, vill ha så lite synlig kabel som möjligt.prototypen skrev:
Skulle gärna behålla min enkelbrytare jag har nu och använda en dubbelram där den andra blir trådlös.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Nej inte funderar så långt ännu, just nu är mitt huvud inkört på att jag vill ha en knapp på väggen för fönsterlampan. Som ska matcha övrigt.J Jensa86 skrev:
Vad skulle du valt?
Nexa har en inbyggnadssändare som kan ligga bakom valfri väggbrytare och skicka styrsignal till en trädlös brytare.
Kanske kan det passa.
Kanske kan det passa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
En plejdpuck bakom brytaren som styr befintlig belysning. Byt strömbrytaren till en kron och låt den andra vippan styra extra ingången på plejden.
Bytt vägguttaget vid fönstret till ett med skilda brunständningar och placera en plejd bakom för att styra en av brunnarna. Synka ihop plejdpuckarna.
Bytt vägguttaget vid fönstret till ett med skilda brunständningar och placera en plejd bakom för att styra en av brunnarna. Synka ihop plejdpuckarna.
Klicka här för att svara