7 232 läst ·
6 svar
7k läst
6 svar
trådlös nätverkskamera - utomhus
För ett tag sedan hade vi besök på vår baksida av huset...några grannar som tipsade om att någon varit inne i vår trädgård och spanat och då funderade jag kring att "rigga" en trådlös nätverkskamera. Har surfat runt lite men de som är avsedda för utomhusbruk är jädrans dyra...fann denna på nätet men för mig är detta inget känt märke, någon som kan mer om detta?
http://www.parabol-net.se/product_i...d=241&osCsid=f5d1b2c37fc657f04371db4751f79854
http://www.parabol-net.se/product_i...d=241&osCsid=f5d1b2c37fc657f04371db4751f79854
måste rekomnedera
http://www.sznewway.com
om du skall köpa övervaknings saker, alla priser du ser på sidan är med frakt, nu när dollarn är billig så är det ju toppen.
det jag skulle kolla efter är något som heter "motion detect"=kameran reagerar när något i bilden ändrar sig, antingen skickar den ett mail eller något då,
själv har jag en dator med linux, och en mjukvara som heter "zone minder" där det går att speca på vilka ställen på bilden som den skall kolla på, o ge larm vid förändring, bra om det finns buskar o annat som fladdrar när det blåser
/Jonas
http://www.sznewway.com
om du skall köpa övervaknings saker, alla priser du ser på sidan är med frakt, nu när dollarn är billig så är det ju toppen.
det jag skulle kolla efter är något som heter "motion detect"=kameran reagerar när något i bilden ändrar sig, antingen skickar den ett mail eller något då,
själv har jag en dator med linux, och en mjukvara som heter "zone minder" där det går att speca på vilka ställen på bilden som den skall kolla på, o ge larm vid förändring, bra om det finns buskar o annat som fladdrar när det blåser
/Jonas
har Du själv handlat där? Vad använder du själv för kamera?
Medlem
· Östergötland
· 39 inlägg
pettersvarte:
Jag går i samma tankar. Min dröm är en Borsch autodome 500, men den skulle visst kosta uppemot 40000! Men häftig är den med motiondetekt och automatisk "trackning" av misstänkta. Det finns inspirerande videos på deras hemsida: http://www.autodome.com/
Men jag har slagit detta lite ur hågen och funderar nu istället på att ha en inomhuskamera som blickar utåt istället. Det gäller dock att det blir bra bild. Sedan är det ju en fråga om man vill fånga folk på bild, eller om de bara ska se kamrorna och bli avskräckta. Jag tänker just nu att det är bättre att fånga bovar utan att det är alltför övertydligt. Det är ju inte så svårt att spana lite och sedan undvika att visa ansiktet i kameran om den sitter utomhus. Vore spännande att höra hur ni andra tänker krign detta.
Jag går i samma tankar. Min dröm är en Borsch autodome 500, men den skulle visst kosta uppemot 40000! Men häftig är den med motiondetekt och automatisk "trackning" av misstänkta. Det finns inspirerande videos på deras hemsida: http://www.autodome.com/
Men jag har slagit detta lite ur hågen och funderar nu istället på att ha en inomhuskamera som blickar utåt istället. Det gäller dock att det blir bra bild. Sedan är det ju en fråga om man vill fånga folk på bild, eller om de bara ska se kamrorna och bli avskräckta. Jag tänker just nu att det är bättre att fånga bovar utan att det är alltför övertydligt. Det är ju inte så svårt att spana lite och sedan undvika att visa ansiktet i kameran om den sitter utomhus. Vore spännande att höra hur ni andra tänker krign detta.
Produkter som diskuteras: "avskräckta"
Avskräckare Mus&Råtta MR50 Battery
Batteridriven musavskräckare
549 kr inkl moms
Läs mer
Funderar på denna kamera, fick butiken till att köra en demo över webben och kvaliteten var faktiskt bra...
http://www.overvakningsbutiken.se/s...op/show_cat.asp?cat_id=28&head_id=0&cat_id=28
http://www.overvakningsbutiken.se/s...op/show_cat.asp?cat_id=28&head_id=0&cat_id=28
Har en regel jag alltid följer när det handlar om trovärdighet. Ser sidan oseriös går det bort direkt. Produkten i sig kanske det inte är något fel på, men jag skulle aldrig handla från en leverantör som inte ens läst igenom sin produktbeskrivning innan publicering. Innehåller alla tänkbara fel.pettersvarte skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden