Vet någon var man kan hitta en ersättning för tv-antennkabeln som man måste dra inomhus?
Jag skulle behöva placera två tv-apparater i två olika rum men jag har bara ett uttag som dessutom sitter långt ifrån dessa.
Jag söker alltså inte trådlös överföring av tv/audio signal från en TV/Video utan helt enkelt överföring av den vanliga tv-antennsignalen. Jag kan inte använda vanlig bordsantenn eftersom jag har kabel-tv.
ps. letat lite i forumet men har inte riktigt hittat något svar sedan tidigare.
mvh
Joakim
Jag skulle behöva placera två tv-apparater i två olika rum men jag har bara ett uttag som dessutom sitter långt ifrån dessa.
Jag söker alltså inte trådlös överföring av tv/audio signal från en TV/Video utan helt enkelt överföring av den vanliga tv-antennsignalen. Jag kan inte använda vanlig bordsantenn eftersom jag har kabel-tv.
mvh
Joakim
Produkter som diskuteras: "kabelklämmor"
Kabelklämma Cable Clamp Pro
Förvara kablar utan trassel
128 kr inkl moms
Läs mer
Jag var på jakt efter samma sak men hittade ingen så gjorde som föregående talare föreskrev. Stälde video, digitalbox (och basstationen) i ett skåp vid uttaget och använder videon som kanalväljare. Fungerar mycket bra. Har en Philips VL-1400 för det trådlösa
Trådöppning efter 21 år. Jag undrar samma sak. finns det något idag som kan överföra antennsignalen trådlöst?
Skälet till frågan är att streamingtjänsterna erbjuder så otroligt mycket att se på så det det känns bara som innehållslösa tv-program/utfyllnad av tid.
Skälet till frågan är att streamingtjänsterna erbjuder så otroligt mycket att se på så det det känns bara som innehållslösa tv-program/utfyllnad av tid.
Har ethernet (internet) uttag/kabel i närheten? I så fall kan den användas..E ejoakim skrev:Vet någon var man kan hitta en ersättning för tv-antennkabeln som man måste dra inomhus?
mvh
Joakim
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 470 inlägg
För antennsignal finns inget. Är det streamingtjänster (SVT Play, TV4 Play osv) som avses behövs ingen antenn signal, wifi eller ethernet (datakabel) gäller isf.H Hobart4 skrev:
Fundering, behöver du ha kvar antennanslutningen om du streamar det mesta, går det inte att ta in TV-kanaler där också? Vad har du för Internetanslutning?H Hobart4 skrev:
Dessa finns ju:H Hobart4 skrev:
https://www.amazon.se/Marmitek-TV-Anywhere-Wireless-HD/dp/B0FNL259TF/ref=asc_df_B0FNL259TF
Finns ett antal olika modeller med olika för/nack-delar. Då får du ha en mottagare vid antennuttaget som du styr från TVn.
Tanken var och skippa streamingtjänsterna och bara köra markbundna tvprogram, man får titta på nyheterna när dom sänds helt enkelt. Man får fylla tiden med något annat än att scrolla olika tvprogram/serier.
Det var snabbt svarat..
Patrik
Det var snabbt svarat..
Patrik
Då är det bara SVT du vill titta på?H Hobart4 skrev:
Deras kanaler finns att se via Internet också, med fördelen att du inte behöver "hålla tider", etc.
Plockade ned antennen för 20 år sedan.😉