508 läst ·
4 svar
508 läst
4 svar
Trädgårdsmöbler i trä, som står direkt på marken
Behandla fötterna med kokt linolja eller liknande varje säsong hjälper. Låt fötterna stå i en påse/burk med linolja ca 10 min eller längre. Låt torka innan möbeln ställs på gräs.
Offerfötter fungerar också.
Offerfötter fungerar också.
Produkter som diskuteras: "kokt linolja"
Linolja kokt Ottosson
Skydda ytor mot vatten m.m.
125 kr inkl moms
Läs mer
Offer ör en bit som ör lätt att byta. Gör man den i tryckt som man dessutom behandlar så håller de antagligen minst lika länge som möblerna.
Det viktiga generellt är att få en barriär mot väta. När vi laserade möbler när jag var yngre så vände vi dem och målade nedre delen av benen tills de inte sög in mer lasyr. Det var 30 år sedan senast och de flesta möblerna finns kvar idag. Många år har de stått ute hela året men annars bärs de in i ett ouppvärmt utrymme över vintern.
Har man en mörk lasyr så ser man tydligt hur långt lasyr går in via ändträt.
Det stora problemet för trädgårdsmöbler ffa de man köper är nog att det är en felaktig färg för ändamålet.
Det viktiga generellt är att få en barriär mot väta. När vi laserade möbler när jag var yngre så vände vi dem och målade nedre delen av benen tills de inte sög in mer lasyr. Det var 30 år sedan senast och de flesta möblerna finns kvar idag. Många år har de stått ute hela året men annars bärs de in i ett ouppvärmt utrymme över vintern.
Har man en mörk lasyr så ser man tydligt hur långt lasyr går in via ändträt.
Det stora problemet för trädgårdsmöbler ffa de man köper är nog att det är en felaktig färg för ändamålet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad kostar en trapphiss, till en rak trappa?
Övrigt husrelaterat -
Startmotor till Traktor Volvo T24 köpes
Köpes, Hyres & Bytes -
Många träskivor står inte pall för klimatet
Artikelkommentarer -
För stark signal begränsningstråd? Vänder flera meter innan.
Robotgräsklippare -
Beam centraldammsugare startar inte, led lampan slocknar
Teknik