Vi har nu bott ca 1,5 år i vårt hus och vill verkligen göra något bra av trädgården. Men jag tycker det är svårt att få till "layouten", det ska både passa oss och passa huset. Så min fråga är om det finns någon här på forumet som kan rekommendera en bra trädgårdsdesigner/landskapsarkitekt, helst inom rimligt avstånd till Tranemo??? Kan även tänka mig att anlita en duktig amatör, bara det finns referenser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var två studenter som kom hit en lördag för tio år sedan. Tomten är inte stor, 360 m2, så det fanns inte så mycket att spela med. Huset är 96 m2 i bottenplattan plus att vi har carport och ett förråd.
Jag hade en ritning över tomten med huset förrådet och carporten inritat. Hade även gjort en lista med de funktioner jag ville ha i trädgården. Uteplats, sandlåda, plats för åtta cyklar, två stora soptunnor, brevlåda, gräsyta för lek, brevlåda, fruktträd och torkvinda.
De hade med sig olika trädgårdstidningar och så fick jag peka på vilka stilar jag gillade och vilka jag inte gillade. Tog en runda på tomten och kollade vad som fick sågas ner.
Sedan satt de avskilt och skissade ett tag innan de presenterade en planritning och skiss över en fika.
Totalt var de hos oss max fyra timmar.
Lite mörkt ute nu...
Jag hade en ritning över tomten med huset förrådet och carporten inritat. Hade även gjort en lista med de funktioner jag ville ha i trädgården. Uteplats, sandlåda, plats för åtta cyklar, två stora soptunnor, brevlåda, gräsyta för lek, brevlåda, fruktträd och torkvinda.
De hade med sig olika trädgårdstidningar och så fick jag peka på vilka stilar jag gillade och vilka jag inte gillade. Tog en runda på tomten och kollade vad som fick sågas ner.
Sedan satt de avskilt och skissade ett tag innan de presenterade en planritning och skiss över en fika.
Totalt var de hos oss max fyra timmar.
Lite mörkt ute nu...
Nu har maken lagt in sitt veto mot mina planer, men jag vill tacka för alla goda råd o tips. Jag ska försöka få till en skalenlig skiss av tomten och se om jag inte kan få till en hyfsad layout. Ska absolut göra en lista som du föreslog TottoGBG.
Klicka här för att svara