Hej!

Jag undrar om det är någon som känner till någon bra landskaps- eller trädgårdsarkitekt i Stockholm?

Sitter här nu med en tomt bestående av sprängsten, vilket ju gick an när snön låg... Nu är det inte så roligt längre... Om någon vet ungefärliga priser också så vore jag tacksam!

@nna

Varför tyckte han inte om träaltaner?
Vi är ju helt inne på att bygga en när det beger sig. Vilka argument hade han emot, ska man stenbelägga istället eller?

Hej!

Jag vet inte varför Folke Mattsson inte tycker om träaltaner. Däremot vet jag att många arkitekter har svårt för trädäck, typ helikopterplattor, särskilt till moderna nyfunkishus. De anser att man skall ha någon form av sten eller plattor i stället för att det passar bättre till husets arkitektur...
Själv har jag ett nybyggt funkishus men vi kommer ändå att välja träaltan. Jag älskar det!

Tack Tosca så jättemycket för värdefullt tips!

Aj f-n, och vi som funderar på att både anlita Folke OCH bygga träaltan....hmmm....så antingen väntar vi med altanbygget tills Folke varit hos oss alt. tar vi ett djupt tag i plånboken och kör lärk.... :) För sten kommer aldrig att blir aktuellt hos oss någon mer gång >:(, hellre "ödslar" jag några dagar per år åt altanunderhåll....

Läste om Toscas problem och ville bara säga att jag har dock en helt annan erfarehet av STEM och för oss har killarna varit guld värda!! :) Läste om deras företag här på byggahus och tyckte att det kändes seriöst och jag har till och med rekommenderat dem till två av våra bekanta som bygger hus och som var i samma situation som oss dvs helt handfallna och smått panikslagna, och även de har varit helnöjda...och det har inte varit de priser som TOSCA fått...konstigt, alla ritningar som gjordes för vår tomt gick på mycket mindre och vi fick info om att planeringsarbetet börjar vid ca7-8000 tusen och det stämmde, sen har vi även fått hjälp vid anläggningen och även då har det funkat utmärkt, men det är sant att dom har mycket att göra, speciellt på våren, men det tog jag som ett gott tecken...och jag antar att vi alla är olika.... ;) Anna och company

Hmmm vi använd oss av STEM för att få en planritning som vi kunde använda som underlag för både bygg och marklov.
Den totala kostnaden slutade på ca 17 000.
Mest för att vi behagade att ändra oss när vi hade gjort ritningen och behövde komplettera/ändra den.
Min bild av dem är att vi fick mer än vad vi betalade för rent arbetsmässigt och de var klart proffsiga att ha med att göra.

Det var roligt att höra att det inte var bara jag som tyckte att STEM var professionella och bra att ha göra med, :) vi trivdes jättebra med killarna och har fortfarande kontakt med dom och 'förpestar' deras tillvaro med trädgårdsfrågor, om det är något vi undrar så mailar vi,(vilket händer hela tiden, är helt novis när det gäller trädgård...) :D Priset som jag nämnde var för planeringen, vilket också var 7.500, sen behövde vi även en för situationsplan och en detaljeradplan för bygglov och det kostade extra, vilket vi inte kunde ha gjort själva, stadsbyggnadskontoret var inte lätt att ha att göra med..men det är ju inte alla som behöver ett bygglov för trädgården som jag har förstått det hela, så därför är priserna olika, mina två bekanta har även de olika priser eftersom dom behöver olika service från STEM...Anna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.