Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 inlägg
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 inlägg
Ska den vara maximalt öppen då när man mäter? Tänker att den där rimligtvis är något större än 8 mm, 12 mm och 12,7 mmceson skrev:
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 inlägg
Projektet går vidare!
I helgen köpte jag en Incra Mast-R-Lift ii till min bosch gmf 1400 ce. Köpte hemma hos Tobias på woodworking.se
Har också beställt spännhylsor till fräsen från toolab, ska förhoppningsvis ha spännhylsor för 8 mm, 12 mm och 1/2-tum snart! Då kan jag använda min festool-frässats (8 mm) samt köpa frässtål från uk/USA.
Nu sitter jag och funderar lite på fräsbord, ställning och anhåll till fräsen.
Det lutar just nu åt ett incra 32x34 tum fräsbord och en incra-ställning i aluminium. På sikt också deras clean sweep. Lite mer osäker på anhåll till denna kombo. Någon som har några åsikter om ex jessem mast-r-fence? Eller ujk:s fräsanhåll? Kan det bli krångel att få dessa fast i bordsskivan från incra?
Funderade också lite på ujk:s kompletta fräsbord (utan lyft) men blir inte klok på om deras bord passar rakt av med incran. Någon som vet?
Någon annan som har ett bra tips på anhåll?
I helgen köpte jag en Incra Mast-R-Lift ii till min bosch gmf 1400 ce. Köpte hemma hos Tobias på woodworking.se
Har också beställt spännhylsor till fräsen från toolab, ska förhoppningsvis ha spännhylsor för 8 mm, 12 mm och 1/2-tum snart! Då kan jag använda min festool-frässats (8 mm) samt köpa frässtål från uk/USA.
Nu sitter jag och funderar lite på fräsbord, ställning och anhåll till fräsen.
Det lutar just nu åt ett incra 32x34 tum fräsbord och en incra-ställning i aluminium. På sikt också deras clean sweep. Lite mer osäker på anhåll till denna kombo. Någon som har några åsikter om ex jessem mast-r-fence? Eller ujk:s fräsanhåll? Kan det bli krångel att få dessa fast i bordsskivan från incra?
Funderade också lite på ujk:s kompletta fräsbord (utan lyft) men blir inte klok på om deras bord passar rakt av med incran. Någon som vet?
Någon annan som har ett bra tips på anhåll?
Vilken lyxlirare
det besvärligaste med ett fräsbord är en bra motor med bekväm lyftanordning. Det har du nu köpt. Själva bordet och anhåll är tämligen enkelt att bygga ihop själv i trä. Borden och anhållen du pratar om är snordyra enligt min mening.
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 inlägg
Tänker att det är bättre att fixa det som man vill ha det nu än ångra sig sen! min erfarenhet är att det blir billigast så i slutänden ändå.A axel_n skrev:
Ska ta mig en funderare på det här med bordsskivan. Kanske värt att försöka sig på det. Några tankar om material? Valchromat?
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden