Vänder mig som vanligt till experterna när man vill ha ett konkret råd!
På tomten finns två riktigt gamla äppelträd som nog aldrig blivit beskurna och dessutom ett väldigt stort vildvuxet träd (ingen aning om vilken sort..) som skulle behöva en ordentlig frisering. Någon som har tips på trädbeskärare i Uppsalatrakten?
 
Kika igenom tidigare ärenden innan du frågar  ;) -

yonna skrev:
[quote author=yonna link=1140353866/0#3 date=1140382985]I trädgårdstråden har detta tagits upp tidigare; bl a
[quote author=yonna link=1138091262/0#1 date=1138125721]Du kan alltid försöka med hushållningssällskapet
[länk]
som, vad jag hört, håller vettiga kostnader.

En annan förening som också kan ge dig vettiga råd är
[länk]
och ett medlemsskap i denna ger ofta rabatter hos de större trädgårdsmästerierna vilket faktiskt 'betalar' sig.

I annat fall finns gula sidorna med trädgårdsingenjörer/landskapsarkitekter - använd också sökfunktionen i detta forum.
[/quote]

Dessa referenser är applicerbara även för fruktträdsbeskärning.
[/quote]

yonna skrev:
Förtydligande:
[länk]
på första sidan, under fliken Beskärning till vänster, finner du en lista på de som fått 'Grönt kort' avseende just beskärning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.