Hej,
Funderar på om man kan använda någon form av virke som rabattavskiljare. Någon som provat, eller vet hur lång tid det tar innan det totalt ruttnar sönder?
(I Katrinetorps park/trädgård utanför Malmö använder man trä för att skilja rabatt fr. gång. Ser diskret och snyggt ut.)
MVH /Jonas
Funderar på om man kan använda någon form av virke som rabattavskiljare. Någon som provat, eller vet hur lång tid det tar innan det totalt ruttnar sönder?
(I Katrinetorps park/trädgård utanför Malmö använder man trä för att skilja rabatt fr. gång. Ser diskret och snyggt ut.)
MVH /Jonas
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Tryckt virke, ex slipers funkar utmärktjnel skrev:
Inte tryckt virke absolut inte beg. slipers.... giftigt skit, det skall du inte dra in I din trädgård/på din tomt I närheten av det du odlar, om inte annat skitar du ner den jord du kanske senare skall använda någon annanstans,jordgubbslandet t.ex.
Två.tum två håller hos mig 4-5 år jord på ena sidan luft på andra sidan
Två.tum två håller hos mig 4-5 år jord på ena sidan luft på andra sidan
Knufen skrev:
Jäklars, jag som trodde cortenplåt var svindyr men det går ju att få 200x3 mm plåt för 140 kr metern. Tror just vi fick ett miniprojekt för en av våra rabatter.
Ser ju fint ut men om men spelar lite fotboll/brännboll eller bara ränner runt i trädgården ser det lite obehagligt att trilla över.
gärsgårdar behandlar man väl med tjära den del som är i marken och det håller ju ett antal år... (Har nåt minne att man eldar lite också...)
/ATW
gärsgårdar behandlar man väl med tjära den del som är i marken och det håller ju ett antal år... (Har nåt minne att man eldar lite också...)
/ATW
Jag har aluZink som avskiljare, funkar hur bra som helst. Har nu haft de sedan 2008 (tror jag) och de ser fortfarande nya ut.
Länk till bild.
http://www.byggahus.se/forum/tradgard-allmant/126499-plexi-mellan-grus-och-gras.html#post918198
Länk till bild.
http://www.byggahus.se/forum/tradgard-allmant/126499-plexi-mellan-grus-och-gras.html#post918198

