3 526 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Trä eller lättbetong
Jag har byggt ett trähus och bor i ett lättbetonghus. Med den erfarenheten så skulle jag bygga i trä, tycker det är enklare för skruvar och spikar fastnar i trä
Men kan man mura så är förmodligen det enkelt också.
Fast jag gillar att kunna sätta upp och fast grejer utan att borra och plugga och en massa sånt.
Men trä kräver mycket mera underhåll förstås.
Fast jag gillar att kunna sätta upp och fast grejer utan att borra och plugga och en massa sånt.
Men trä kräver mycket mera underhåll förstås.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Kom denna tråd verkligen rätt nu? 
//Patrik
//Patrik
Med liknande erfarenheter som Jan-Å, bygger jag nytt eller köper annat hus så blir det trästomme. Bor idag i lättbetong och har under de senaste åren genomfört en omfattande renovering, många moment (inte alla) hade underlättats med en trästomme. Bl.a. har vi tilläggaisolerat och bytt fasad, fönster och dörrar vilket medfört en hel del krångel med tex fasadplugg i massor när vi isolerade.
Produkter som diskuteras: "fasadplugg"
Fasadplugg
Fasadpluggar är särskilt utformade för att ha hög hållfasthet och används ofta i grövre material såsom betong och natursten. De är också utmärkta för montering av plåt. Med sin robusta konstruktion kan de hantera stora belastningar och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden