260 254 läst ·
404 svar
260k läst
404 svar
Totalrenovering av hus från 1929
Medlem
· Kalmar
· 139 inlägg
Skitsnyggt som vanligt! Gillar att du också byggt garaget i en "bra" storlek. Många bygger så smått att man knappt får in en bil. Kan tänka mig att vi har liknande intressen, att man håller på med lite allt möjligt, då är ett väl tilltaget dubbelgarage inte helt fel 
Sjukt fint!
Står inför samma jobb här till våren med fasaden. Kommer gå samma stil fast ljusgrå nyans med vita knutar/foder. Antar du kör springande skarv på liggande panel? Har du något foto på hur det set ut?
fint jobb!
Står inför samma jobb här till våren med fasaden. Kommer gå samma stil fast ljusgrå nyans med vita knutar/foder. Antar du kör springande skarv på liggande panel? Har du något foto på hur det set ut?
fint jobb!
Det var länge sen det vart en uppdatering här. Garaget är nu nästan färdigt det enda som återstår är målning av putsen och montering av hängrännor/stuprör.
Alla fönster på plats.
Det vart tjockputs på lecaväggarna. Rödgrund, nät och sen två lager B-bruk
Putsat och klart
Körde helt utan putsribbor och använde bara borste till sista lagret.
Dörren återstår att måla pga en tvist med sambon om vilken färg den ska ha
Satte överljus och 20 tals lampor ovanför portarna.
Kommer fler bilder från insidan så småningom
Alla fönster på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det vart tjockputs på lecaväggarna. Rödgrund, nät och sen två lager B-bruk
Logga in
Skapa konto
Putsat och klart
Logga in
Skapa konto
Körde helt utan putsribbor och använde bara borste till sista lagret.
Logga in
Skapa konto
Dörren återstår att måla pga en tvist med sambon om vilken färg den ska ha
Logga in
Skapa konto
Satte överljus och 20 tals lampor ovanför portarna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kommer fler bilder från insidan så småningom
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Man blir ju tårögd av hur fint det är
Har du gjort det själv också?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Haha, jag ville ha alla dörrar svarta och sambon vill att dom ska målas guldockra (först skulle dom vara gröna). Jag smygmålade dock garageportarna en kväll för att bevisa att det vart bra. Efter det vart inga fler dörrar måladeF FRS05 skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 917 inlägg
Med så modiga och lyckade tapetval inne kan jag förstå viljan att ha något annat än svarta uthusdörrar. Samtidigt gillar jag både gröna och gula uthusdörrar, så jag kanske bara letar argument för din sambos åsikt.
Hur många dörrar rör det sig om, garagedörrarna och sidodörren på garaget samt de tre gröna dörrarna man ser på någon bod i bakgrunden, eller är det fler? Jag kan tänka mig att det ser bra ut att kombinera några svarta och några färgade dörrar. Både gula och gröna dörrar skulle sannolikt se överdrivet ut, men det var väl inte tanken heller. Men att blanda och ha färgade dörrar på några ställen och svarta på andra tror jag inte stör. Eller tror och tror, tycker är ett rättare ord - för det är inte helt ovanligt att exempelvis se en färg på dörrarna på en ladugård och en annan på övriga uthus.
Hur många dörrar rör det sig om, garagedörrarna och sidodörren på garaget samt de tre gröna dörrarna man ser på någon bod i bakgrunden, eller är det fler? Jag kan tänka mig att det ser bra ut att kombinera några svarta och några färgade dörrar. Både gula och gröna dörrar skulle sannolikt se överdrivet ut, men det var väl inte tanken heller. Men att blanda och ha färgade dörrar på några ställen och svarta på andra tror jag inte stör. Eller tror och tror, tycker är ett rättare ord - för det är inte helt ovanligt att exempelvis se en färg på dörrarna på en ladugård och en annan på övriga uthus.