Totalrenovering av hus från 1929

142k läst  322 svar

1. J
    Medlem Nivå 6
    Riktigt fint hus och arbete. :)

Jag själv blir dock tyvärr inte inspirerad av sådana här trådar, jag får mest ångest av hur lite av allt detta jag kan göra själv. :cry:

2. Joachim Johansson
    Medlem Nivå 2
    Skitsnyggt som vanligt! Gillar att du också byggt garaget i en "bra" storlek. Många bygger så smått att man knappt får in en bil. Kan tänka mig att vi har liknande intressen, att man håller på med lite allt möjligt, då är ett väl tilltaget dubbelgarage inte helt fel :)

• Laddar…
  3. J
    Medlem Nivå 11
    God jul och gott nytt år! :D

IMG_0781.JPG

4. H
    Medlem Nivå 2
    Hur går det här då?

5. H
    Medlem Nivå 2
    Gillar garaget så släng gärna upp mer bilder om du varit inomhus o fixat i vinter!

6. M
    Medlem Nivå 1
    Sjukt fint!

Står inför samma jobb här till våren med fasaden. Kommer gå samma stil fast ljusgrå nyans med vita knutar/foder. Antar du kör springande skarv på liggande panel? Har du något foto på hur det set ut?

fint jobb!

7. J
    Medlem Nivå 11
    Det var länge sen det vart en uppdatering här. Garaget är nu nästan färdigt det enda som återstår är målning av putsen och montering av hängrännor/stuprör.

Alla fönster på plats.
    6A1C3962-21B3-47ED-9633-2919073A6982.jpeg
    Det vart tjockputs på lecaväggarna. Rödgrund, nät och sen två lager B-bruk
    350F7F9A-C0FB-45D5-A70B-1C66DFE666AF.jpeg
    Putsat och klart
    5A900A5A-6FB6-408F-8EF8-DDA6C2C0C843.jpeg
    Körde helt utan putsribbor och använde bara borste till sista lagret.
    080C1750-0489-4723-8E99-8AC6D3985C0E.jpeg
    Dörren återstår att måla pga en tvist med sambon om vilken färg den ska ha :rolleyes:
    6B326853-969B-4F0E-9C71-84C8AC6F56DF.jpeg
    Satte överljus och 20 tals lampor ovanför portarna.
    2F63B4B7-FE4E-44C8-BA45-A36C235EDFAD.jpeg
    DD89376B-9F12-451B-B0BD-4F55C2B3E62D.jpeg
    D8EC82E6-7859-4F5B-975D-AAAE3F165C38.jpeg

C65B15A6-FCA2-4471-BE0F-65963BAC69C8.jpeg
    Kommer fler bilder från insidan så småningom :)

8. Chrissofsweden
    Renoveringsnovis Nivå 23
    Man blir ju tårögd av hur fint det är :love: Har du gjort det själv också?

• Laddar…
  9. Larsa
    Medlem Nivå 12
    Sådär ja, kanonfint! Inte lite avundsjuk.....

10. richardtenggren
    Verktygstokig Nivå 13
    • Laddar…
  11. F
    Medlem Nivå 13
    Vadi består tvisten om färg? Jag tycker ni ska måla alla dörrar gröna:D

12. J
    Medlem Nivå 11
    Tackar! Ja allt, förutom gjutningen av plattan. Då hade jag en släkting här som hjälpte till med att få till ytan :)

13. J
    Medlem Nivå 11
    Haha, jag ville ha alla dörrar svarta och sambon vill att dom ska målas guldockra (först skulle dom vara gröna). Jag smygmålade dock garageportarna en kväll för att bevisa att det vart bra. Efter det vart inga fler dörrar målade :rolleyes:

• Laddar…
  14. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 14
    Med så modiga och lyckade tapetval inne kan jag förstå viljan att ha något annat än svarta uthusdörrar. Samtidigt gillar jag både gröna och gula uthusdörrar, så jag kanske bara letar argument för din sambos åsikt.

Hur många dörrar rör det sig om, garagedörrarna och sidodörren på garaget samt de tre gröna dörrarna man ser på någon bod i bakgrunden, eller är det fler? Jag kan tänka mig att det ser bra ut att kombinera några svarta och några färgade dörrar. Både gula och gröna dörrar skulle sannolikt se överdrivet ut, men det var väl inte tanken heller. Men att blanda och ha färgade dörrar på några ställen och svarta på andra tror jag inte stör. Eller tror och tror, tycker är ett rättare ord - för det är inte helt ovanligt att exempelvis se en färg på dörrarna på en ladugård och en annan på övriga uthus.

15. H
    Medlem Nivå 2
    Himla fint!! Man blir ju sugen på insidan, ser trevligt ut genom fönstret Men har du tillverkat även fönster och dörrar?

Gällande färgen, sp tycker jag svart gör sig bra!

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: