1 380 023 läst ·
4 291 svar
1380k läst
4,3k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet och villa
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Har faktiskt ingen aning, det borde ju gå att få väldigt exakt då det är ett dött material, men det beror ju lite på vilken teknik de använder.
Om du vill den precisionen så ska du nog tillverka köket själv , finns inget köksmärke mej veterligen eller vitvaror med dem precisionen .AndersMalmgren skrev:
Men ditt inlägg var nog med ganska mycket ironi 😀
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Nja, hade jag varit noggrannare hade jag lagt under ett sandpaper på sockeln så den kom upp de där 0.5mm
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Det är lite skillnad på bygg och mekaniktoleranser....falkn skrev:
Faktor x 50 är nog närmare sanningen. Stenhuggaren som sågar ut stenskivorna efter kundbeställningar ser till att det inte diffar mer än +/- 1 mm. Tjockleken på framkanten brukar stämma bra, men hela skivan har inte samma tjocklek. Skivorna shimsas i rätt nivå med papper och fixeras därefter med några duttar lim (typ sådant som är enkelt att öppna om skivorna måste lyftas).
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Jag har tyvärr anmanat farsans synsätt som han skaffat sig genom hans yrkesliv inom industri och försvar. Därför allt tar en sådan tid :/
Men det är också en sport
Men det är också en sport
Det är ju precis det jag syftade på...arneri68 skrev:Det är lite skillnad på bygg och mekaniktoleranser....
Faktor x 50 är nog närmare sanningen. Stenhuggaren som sågar ut stenskivorna efter kundbeställningar ser till att det inte diffar mer än +/- 1 mm. Tjockleken på framkanten brukar stämma bra, men hela skivan har inte samma tjocklek. Skivorna shimsas i rätt nivå med papper och fixeras därefter med några duttar lim (typ sådant som är enkelt att öppna om skivorna måste lyftas).
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Det går att få bra, tex med vattenskärning
En stilfråga, vi har ju ett litet Ytterhörn precis vid ugn och pärlspont.
Stenfirman har som default R10 på Ytterhörn, kanske blir är mycket på en sådan liten snutt till hörn?
En stilfråga, vi har ju ett litet Ytterhörn precis vid ugn och pärlspont.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenfirman har som default R10 på Ytterhörn, kanske blir är mycket på en sådan liten snutt till hörn?
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Vet inte på rak arm måste mäta men lite gissning 14mm fasning på luckan totalt djup på luckan 20mm mao hamnar täcksidan på 6mm från luckas front + 20mm överhäng = 26mm om jag räknat rätt. 
Mao blir raksträckan då 26 - 10 = 16mm innan skivan försvinner under täcksidan
Mao blir raksträckan då 26 - 10 = 16mm innan skivan försvinner under täcksidan