Jo men det syns rätt väl, kollade på den i deras showrooom (Demoexen är ju iof sprutlackade men tror vår penselmålning inte kommer dölja den känslan). Vi tittade lite på den men var inte 100% var vi sökte.

nino skrev:
Om/när du blir klar med lgh så hoppas jag att du köper ett nytt objekt, gärna ett stort hus, så vi här på bh har en ny tråd att se fram emot
hehe, inget hus om jag får bestämma, gillar metro-känslan i stan :D

AndersMalmgren skrev:
hehe, inget hus om jag får bestämma, gillar metro-känslan i stan :D
Du får köpa hus inom "Stockholm Metropolitan Area" då. Det finns ju. ;)

Hemmakatten
Ha, jag hade ju rätt när jag sa att Sjuan är en obekväm stol. Fattar inte att så många har dem. Tänkte visa dig våra bedräligt enkla matbordsstolar designade av David Williamson, tillverkade av De Padova. En pinnstol men med svikt i ryggen, stapelbara och en sparsmakad design - och sköna att sitta i förstås. Vitlaserad ask, finns även i svart och natur Pris lite mer än Sjuan.
Spring-01.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Den ser ju trevlig ut men lite för odesignad för mig, funkar nog bättre i ditt moderna hem, men jag vill ha något som bryter mot det gamla lite mer än det där, inte lätt beslut det här, hittar nog något :)

Odesignad? :) Jag tycker att den ser väldigt väldesignad ut. :)

Fel uttryckt kanske, menade lite mer utstickande då.

Är uppväxt med tex Bruno Mathsson Jetson, etc
Edit :inte i matsalen :P

Redigerat:
O
Jag har konstaterat, att skillnaden mellan min renovering och din renovering är milsvid, du skulle gråta blod och vända i dörröppningen :p Jag har inte riktigt samma krav på finish... :D

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Det har sin baksida, tar väl ca 1-2 timmar per golvsockel nu ungefär :D

• Gilla
wastholt
  • Laddar…
Hemmakatten
Vad tycker du om den här stolen? CH20 heter den, 50-tal av Hans Wegner, finns även i ek med svart sits. Den mest kända Wegnerstolen är nog Y-stolen, inte dum den heller.
ch-20-tvalad-ek-brun.jpg
Skapa konto

Jag vet inte om det är min stil det där :)
Svårt som fän! :)

Hemmakatten
Slänger upp en bild på Y-stolen också för de som inte känner till den.
y-stol.jpg
Skapa konto

Hemmakatten
Okej, gör ett sista försök med en Eames-stol. Alla dessa tre stolar passar bra med Bruno Mathsson-stilen som jag trodde du gillade.
eames stol.jpg
Skapa konto

Jag har funderat på en liknande den sista fast med stålben, tyvärr är min sambo inte förtjust

richardtenggren
Jag gillar Eames-stolen med armstöd 👌🏻

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.