Har inte siffrorna exakt i huvudet vad det landade på, men 580 känns bekant

Jag tycker köksön ser riktigt lovande ut. Tror du valde helt rätt alternativ. :thumbup:

• Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
Jag hoppas verkligen det :D

Låter tight när man läser siffrorna. Men just sånt kan ofta upplevas som luftigare än man trott när allt väl är på plats! Tycker det ser kanon ut!

Jo, det är ju absolut för trångt för att vara helt praktiskt, men det viktigaste är ju faktiskt att det ser bra ut :D

Satsuki
AndersMalmgren skrev:
Jo, det är ju absolut för trångt för att vara helt praktiskt, men det viktigaste är ju faktiskt att det ser bra ut :D
:)

Hur mycket överhäng blir det mot pelaren?

20mm, men klart skivan upplevs ju som större än skåpen då den är djupare pga bardelen. Har faktiskt inte provat med en skiva lika stor som bänkskivan som jag skrev om tidigare

AndersMalmgren skrev:
Ett alternativ är ju att köra på IKEA godmorgon med Ballingslövhandtagen för lite mer premiumkänsla

[bild]

Men det är svårt att få premiumkänsla med IKEA när de har sådanahär glipor mellan luckorna etc :/

[bild]
Vi har Ikeas kommod i vår fjällstuga, ska inte svära på att det är Godmorgon men vi har grå högblanka. Betydligt bättre känsla än på de Ballingslöv vi har hemma.

Vi installerade precis Godmorgon hemma. Är nöjd med kommoden. Högskåpet kunde ha fått ha samma gångjärn som i köket. Men de kanske passar? Ska nog undersöka det lite.

Testmonterar karmen

IMAG0947.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Besiktigat bänkskivan, ser bra ut
IMAG0951.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur var måttoleransen? +/- 0,5 mm ?? Större måttfel har väl svårt att få "godkänt" av dig.....:rolleyes:

Det var mer för att godkänna skivans struktur, avrundningar etc, vi har betalat för garanti på mätjobbet så det kollade vi inte ens på faktiskt

edit: Fräsningen av diskhon var helt sanslös, ny teknik tydligen.

Redigerat:
Är det diskhofräsningen som syns på bild?

Nej, hällen, den andra skivan stod så trångt så gick inte att få bra bild. Hon är redan monterad. Helt slätt mellan skiva och ho om man drar med fingret över skarven, precis min smak :D

• Gilla
Chuck Wow och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.