Man ska väl använda de färdiga hörnen även om man har rollat?
Har iof inte gjort ett rollat badrum sen folien kom...

Tänkte mest på om du kom på någon smart lösning nu när du håller på, säljarna brukar vara ganska lyhörda om man kommer med bra ideer

Min lösningar är överlappa med massor med remsor och sedan pensla på med lim. :) Om det är godkänt vet jag inte. Men det är ju massiv konstruktion.

Vi körde hel sats och började med remsorna, vi insåg rätt snabbt att det var dumt då vi inte skulle hinna förbruka hela satsen på två timmar så när vi gjort golvremsorna, satte vi upp två väggremsor direkt och upp med folie för att hinna förbruka så mycket lim som möjligt. Vi tappa ungefär 15% lim så helt okej. Hoppas nu bara andra hinken räcker. Vi kommer köra omgångar imorn.

Glömt systemkameran så ni får nöja er med mobilen IMAG0013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är vi så mentalt sönderstressade att vi fortsätter imorn :)

Hörnen är inte styva, men om man inte lägger dem i den form de är skapta för (lite tolerans har de) så veckar de sig

Grymt bra tråd. Sträckläst den och är imponerad. Gediget jobb och grundligt. Med det kvadratmeterpriset ökar renoveringen garanterat värdet. Dessutom stimulerande och stolthetskänsla när man gör det själv. Det är bara köra på (hejaheja). Glöm dock inte att ta pauser emellanåt och luta dig stolt tillbaka och njut av vad du har åstadkommit och inte bara titta på målet.

• Gilla
StefanNn och 1 till
  • Laddar…
Tack! Kul att du gillar den :D

Faktiskt tagit paus både idag och imorron. Dock får man tyvärr lite ångest av det :D
När jag känner att inget händer brukar jag snabbt scrolla igenom tråden och då ser man ju att det faktiskt hänt lite :D

• Gilla
-RB-
  • Laddar…
Helvete vad tätskikt tar tid, lägger säker 20 min på varje våd eller remsa för att få det perfekt utan veck eller luft. Går ju inte snabbare av att hantverkarna gjorde rätt dåligt jobb med underarbetet.

Imorn måste vi bli klara, inte bra för moralen detta

Jobba på!

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Helvete vad tätskikt tar tid, lägger säker 20 min på varje våd eller remsa för att få det perfekt utan veck eller luft. Går ju inte snabbare av att hantverkarna gjorde rätt dåligt jobb med underarbetet.

Imorn måste vi bli klara, inte bra för moralen detta
Hur kunde det gå så fel att du fick dålig kvalitet och dåligt jobb med underarbetet?

Jag trodde du hade alla dokument, förstudier, metodikstudier och allt annat som behövs för ett perfekt resultat helt klart i ditt bygge......;) ;) ;)

För så här skrev du ju i en annan tråd:

Man kan säga mycket om mina hantverkare men spackla kan de. De har fane mig spacklat mina sneda 20-tals väggar helt raka. Så det där skulle jag inte acceptera
Man måste ha tydliga krav, där det finns godkännande på varje punkt. Inom IT har vi ärebdehanteringssytem, mycket bra. Varje grej som ska göras blir ett ärende i systemet. Tex kan ett ärende om vi applicerar det på Byggbranschen vara att spackla väggarna.

Sedan passerar detta ärende olika status, först Förstudie / Krav, sedan tidsuppskattning, sedan Green light, sedan utveckling sedan test och till slut leverans och sedan Stängd.
Jag har varit i projekt som kör helt utan metodik, det blir INTE billigare. Men visst vi pratar ju mångmiljon projekt här och så omfattande är sällan privata byggprojekt. Men jag tycker ett minimumkrav är att kund och entreprenör är överens om kraven, det vinner båda parter på. Det är väll inte så svårt att förstå?
:D ( ta det med en nypa salt )

Redigerat:
Hehe, dock är spackla och putsa inte samma sak ;)
Putsa verkar de inte kunna.

edit: Nej jag kanske borde ha reklamerat jobbet, men man vill komma vidare också. Det är ju inte som att det inte går att tätskikta detta. Bara att det tar mer tid och även plattsättningen kommer ta mer tid

Redigerat:
Sådär nu är det nästan bara golvet kvar
DSC_0296.jpg
Skapa konto

Det ska även dit en folie i bakstycket på nischen, man kan
även se där limmet med grå cement gick över till lim med vit cement :D
DSC_0299.jpg
Skapa konto

Här kan ni se problemhörnet där fabrikshörn inte gick att använda
hörn.jpg
Skapa konto

Imorn blir det att fixa golvet, nischen och pensla alla skarvar

• Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
Här är en bild som bättre illustrerar problemet
hörn_problem.jpg
Skapa konto

Men den blå remsan runt hörnet kunde väl åtminstone fortsatt ner och ut på golvet en bit så hade ju den oskyddade röda triangeln varit täckt.

Fast du hade ändå haft en oskyddad skarv, så spelar mindre roll

Var då?

Mellan det blå och röda strecket på vänster sida mot golvet

edit: Ops, vänster sida ska det stå

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.