1 379 861 läst ·
4 291 svar
1380k läst
4,3k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet och villa
Renoverare
· Stockholm
· 20 316 inlägg
Jag vill ha vitlackerade, de har jag inte hittat för under 5 papp, om du vet var det finns så tar jag gärna tips 
Läderklätt kostar runt 7 sist jag kollade men det är inte aktuellt för oss.
Ah, det där var angivet per person, fast jag överdrev lite för man äter inte avsmakning på Frantzen eller Oaxen varje gång man är ute
Läderklätt kostar runt 7 sist jag kollade men det är inte aktuellt för oss.
Ah, det där var angivet per person, fast jag överdrev lite för man äter inte avsmakning på Frantzen eller Oaxen varje gång man är ute
Renoverare
· Stockholm
· 20 316 inlägg
hehe precis. Det är det där jävla vinpaketet som springer iväg. Tyvärr vill man inte snåla på det för de matchar ju det så bra :/
Det dräller av dem på blocket, så det går säkert att hitta betydligt billigare om du har lite tålamod.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 316 inlägg
Det där överlåter jag till bratsen i spritbåset på Stureplan
Vi var på Nytorget 6 i söndags (en restaurang, för de som inte känner till Sthlm) och åt en massa smårätter, soppa, blodpudding och omelett med halv hummer och en öl (jag körde). Totalt inkl.dricks 1" för två personer. Du får kanske gå ner lite i pris, Anders, men prova gärna denna restaurang om det förstås inte känns allt för obekvämt att besöka Södermalm. 
Renoverare
· Stockholm
· 20 316 inlägg
Jag drar på mig säkerhetsvästen och ringer livvakten så ska det gå bra
jag är faktiskt dålig på Söder, den stadsdel jag rör mig minst i. Gillar dock mosebacke, tex champagnebaren i södra teatern på sommaren.
Men överlag tycker jag nog söder är lite sunkigt på sina håll
Får kolla in det stället
Absolut äter jag på billigare ställen, blivit stammis på nya lägenhetens kvarterskrog, Marcos, riktigt bra ställe och trevlig personal. Äter ofta där efter jag jobbat i lgh, kan jag tipsa om!
Men överlag tycker jag nog söder är lite sunkigt på sina håll
Får kolla in det stället
Absolut äter jag på billigare ställen, blivit stammis på nya lägenhetens kvarterskrog, Marcos, riktigt bra ställe och trevlig personal. Äter ofta där efter jag jobbat i lgh, kan jag tipsa om!
Renoverare
· Stockholm
· 20 316 inlägg
Jo, men inte av den anledning du trorAlfredo skrev:
Dock har jag lite svårt för cross overs tex Surf and turf, och hummer ska ätas i sitt rätta klimat på västkusten
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 316 inlägg
Du han svara innan min Edit 
Hallens blodpudding kostar väl säkert 10 ggr mer än Icas men fortfarande billigt
Hallens blodpudding kostar väl säkert 10 ggr mer än Icas men fortfarande billigt
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Har du gått vidare med skivan?AndersMalmgren skrev:
Bilden du länkade till ser ut som ask och med liggande årsringar får asken en tydlig ådring. Tog två bilder på ohyvlade plank för att visa utseende på liggande och stående årsringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Och en bild på vitoljad ek (
Logga in
Skapa konto
Om di vill ha skiva med mindre liv i skulle björk passa bra. Om du vill kan jag be min chef skriva offert. Vi har några 40 mm björkskivor som är väldigt, väldigt fina. Inget du beställer från grossisterna kommer i närheten...
Renoverare
· Stockholm
· 20 316 inlägg
Hej, håller precis på att rita på sockeln till köksön, tänkte nog först bygga den och montera stommarna innan jag beställer så jag vet de exakta dimensionerna. Men skivan kommer landa på ca 1630x920x30 Har några offerter ute men tar gärna emot fler.sinuslinus skrev:Har du gått vidare med skivan?
Bilden du länkade till ser ut som ask och med liggande årsringar får asken en tydlig ådring. Tog två bilder på ohyvlade plank för att visa utseende på liggande och stående årsringar.
Och en bild på vitoljad ek (
Om di vill ha skiva med mindre liv i skulle björk passa bra. Om du vill kan jag be min chef skriva offert. Vi har några 40 mm björkskivor som är väldigt, väldigt fina. Inget du beställer från grossisterna kommer i närheten...
Min cadritning du länkade till är inget bra exempel på hur vi vill ha det, möjligen nyansen vi vill åt. Men vi vill ha hela stavar inte fingerstavar. Vi har kärat ner oss lite i detta resultat, kan vi få det är vi nöjda, gärna ännu lite mer kallvitt om det går
Logga in
Skapa konto
Vi vill åt en mönstarmatchad skiva med kalla vita toner, kom gärna med förslag på träslag och behandling för att uppnå det