personstar

Totalrenovering 80-talshus

122k läst  309 svar

1. Sjöolsa
    Medlem Nivå 14
    Nu kör vi!

image.jpeg

2. Sjöolsa
    Medlem Nivå 14
    Noseone, Senior, falkn och 1 till gillar
  3. Lexington
    Medlem Nivå 11
    Hoppas du uppdaterar fortlöpande under dagen :)

4. S
    Medlem Nivå 4
    Hur mycket fall planerar du bort från fastigheten?

Noell gillar
  5. Sjöolsa
    Medlem Nivå 14
    Huset står på en kulle, är ganska stor höjdskillnad mot lägsta nivå på däcket, car 80-100 cm skulle jag tro.

6. Sjöolsa
    Medlem Nivå 14
    En skiss på hur däcket ska se ut - absolut INTE skalenlig :D

trädäck.jpg

falkn gillar
  7. S
    Medlem Nivå 4
    Jag tänkte mer på lutningen på själva trädäcket, så att vatten inte rinner in mot huskroppen.

8. F
    Medlem Nivå 15
    Där är väl förhoppningsvis springor mellan plankorna så det är ett ickeproblem. Man vill ju helst ha däcket i våg.

9. S
    Medlem Nivå 4
    Självklart, men 1-2 cm på 2 m bredd kommer du inte att märka. Har du googlat runt på det ?

10. Sjöolsa
    Medlem Nivå 14
    Nej har inte satt någon speciell lutning på det, tror inte det är ett så stort problem. Skulle vara den innersta raden med trall som man kanske skulle ha lite lut på i så fall? Hela vårt område är mest sand så det står inte vatten precis. Väldigt väldränerat - helt naturligt (y)

11. J
    Hobbysnickare · Nivå 13
    Går däcket mot träfasaden eller putsen? Det enda som kan skada är om vatten fryser till is och spräcker putsen, då brukar man sätta ett bläck.

12. Sjöolsa
    Medlem Nivå 14
  13. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 22
    Ingen duk under? Tråkigt när ogräset växer upp där....

14. iSnobben
    Husägare Nivå 15
    Vi har ingen duk under vår och det växer absolut ingenting där. Kommer det bara in ljus mellan brädorna så tror jag att det är för lite i de flesta fall.

15. Polos
    Lösvirkesbyggare · Nivå 10
    Lär nog inte växa där under

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: