4 225 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
totaletreprenad på egenritat hus????
Vi går i byggtankar men hitills så har vi inte hittat något kataloghus som passar vår tomt vi har en litet hus på tomten som vi bor i idag och vi vill kunna bo kvar under byggtiden. Jag har skissat på ett eget hus som skulle kunna få plats på tomten. två planshus på 66+66 kvm. nu undrar jag hur vi ska gå vidare för att få in offert på bygget vi skulle vilja ha totalentreprenad, tror jag, vi vill ha hjälp med bygglovsritningar och att få en färdiställande grad på huset där vi endast lägger golv., målar och sätter lister själva.
grunden antar jag att man tar in separat så verkar det ju vara även med katalog hus.
är det någon som vet någon firma i stockholmsområdet som tillhandahåller detta?
Taksam för många svar och ideér :-/
Fam. Westman
grunden antar jag att man tar in separat så verkar det ju vara även med katalog hus.
är det någon som vet någon firma i stockholmsområdet som tillhandahåller detta?
Taksam för många svar och ideér :-/
Fam. Westman
Hej!
Vi ritade vårt hus själva och trodde att lösvirke var det billigaste. Så var alltså inte fallet. Vi har just fått vårt hus stomrest, vi har beställt alla entreprenader utom målning in och utvändigt. Fö är det på totalentreprenad, där även grundarbetet ingick.
Läs mer på vår hemsida!
Lycka till !!!
// Snäckan
Vi ritade vårt hus själva och trodde att lösvirke var det billigaste. Så var alltså inte fallet. Vi har just fått vårt hus stomrest, vi har beställt alla entreprenader utom målning in och utvändigt. Fö är det på totalentreprenad, där även grundarbetet ingick.
Läs mer på vår hemsida!
Lycka till !!!
// Snäckan
Klicka här för att svara