4 312 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Total makeover av tomten med nytt garage och gäststuga hos Stefan och Anna
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 419 inlägg
Vi hade nöjet att få hälsa på och filma hos medlemmen stefacrs i Göteborg. På tio späckade minuter visar han oss familjens jätteprojekt där han och frun Anna har sprängt, terrasserat och skapat användbara nivåer på den sluttande tomten. De har flyttat upp garaget och byggt ett gästhus - allt i ett noggrant planerat, väl samordnat och utfört projekt.
Du kan läsa artikeln här: Total makeover av tomten med nytt garage och gäststuga hos Stefan och Anna
Du kan läsa artikeln här: Total makeover av tomten med nytt garage och gäststuga hos Stefan och Anna
Redigerat av moderator:
Det blev väldigt snyggt!
Häftiga extraförråd. Jag ser med min outvecklade grabbhjärna en lönndörr o en ölbar...
Häftiga extraförråd. Jag ser med min outvecklade grabbhjärna en lönndörr o en ölbar...
Renoveringsnovis
· Västra Götaland
· 88 inlägg
kul inslag, och verkligen bra jobbat!
Klart inspirerande! Vilket lyft för tomten!
Är lite i samma situation, sluttande tomt och dröm om garage.
Men först ska jag bygga klart huset.
Är lite i samma situation, sluttande tomt och dröm om garage.
Men först ska jag bygga klart huset.
Väldigt imponerande! Kul att familjen har fått en lösning som funkar för dem! Personligen föredrar jag nog trappor och berg i dagen och sluttningar, men jag förstår att detta passar bättre för familjen. Oavsett preferenser är det imponerande och fint utfört och jag önskar fler sådana här reportage på ByggaHus!
Otroligt imponerande, det blev verkligen hur bra som helst! Vilket lyft 
Ni skrev att sprängarna kostade ca 250 000. Det skulle vara intressant att se lite mer i budgeten för projektet!
Asfaltering, arkitekter, svetsning av staket, allt (jäkla!) murningsarbete mm.
Skulle du möjligtvis kunna dela med dig lite av det eller är det bara en enda klumpsumma du har koll på?
Vad landade totalsumman på till slut? (Byggarbete, inte bergvärme, pump, inredning mm. )
Allt gott, och stort grattis till ett superfint projekt!
Ni skrev att sprängarna kostade ca 250 000. Det skulle vara intressant att se lite mer i budgeten för projektet!
Skulle du möjligtvis kunna dela med dig lite av det eller är det bara en enda klumpsumma du har koll på?
Vad landade totalsumman på till slut? (Byggarbete, inte bergvärme, pump, inredning mm. )
Fortfarande gott om trappor och bergKlaugust skrev:
Väldigt imponerande! Kul att familjen har fått en lösning som funkar för dem! Personligen föredrar jag nog trappor och berg i dagen och sluttningar, men jag förstår att detta passar bättre för familjen. Oavsett preferenser är det imponerande och fint utfört och jag önskar fler sådana här reportage på ByggaHus!
Det finns inte budget uppdelat på poster på det sättet då det var ett fast-pris-projekt, men vissa saker har egna kostnader. T.ex så ingick inte arkitekter, inredning, asfaltering och bergvärme i huvudprojektet.peterpojken skrev:
Otroligt imponerande, det blev verkligen hur bra som helst! Vilket lyft
Asfalteringen kostade 103kkr och då fick de komma med grus och jämna av hela uppfarten och totalt var det ungefär 370kvm uppfart som asfalterades.
Tack för alla glada tillrop
Redigerat av moderator:
Stort tack för det! XX för allt det där tycker jag var VÄLDIGT bra jobbat, inget lite projekt som sagt!stefancrs skrev:
Det finns inte budget uppdelat på poster på det sättet då det var ett fast-pris-projekt, men vissa saker har egna kostnader. T.ex så ingick inte arkitekter, inredning, asfaltering och bergvärme i huvudprojektet.
Asfalteringen kostade 103kkr och då fick de komma med grus och jämna av hela uppfarten och totalt var det ungefär 370kvm uppfart som asfalterades.
Tack för alla glada tillrop![]()
Vad landade räcket på? Är lite småintresserad själv nämligen!
Redigerat av moderator:
Ja, det blev väldigt mycket för pengarna! Fick ju kompromissa en del (skippade en del jobbiga murar osv) och jobba en del själva för att få ihop det, men vi är jättenöjda.peterpojken skrev:
Vet inte, det ingick i huvudprojektet
Redigerat av moderator: