Har en Siemens TXL 2300 torktumlare som är ca 5 år.

Väldigt ofta så blir tvätten inte helt torr efter en körning. Vi har provat att köra lagom mycket och extra torrt exempelvis men när man sedan tar ut tvätten så här den fortfarande något fuktig. Man får hänga upp en del av det på tork en stund.

Är dålig på denna typ av utrustning så jag tar gärna mot diverse tips runt detta. Förövrigt så går marskinen perfekt och inga konstiga ljud eller dyligt finns....

när rengjorde du kondensorn senast? Är den skitig så blir det inte riktigt torrt

Provat torka insidan med ättika?
Med tiden kan det bildas en beläggning på trummans inre och på sensorerna. Detta leder till att sensorerna inte arbetar lika effektivt som tidigare och att torktiden blir längre.
Beläggningen kommer från rester av sköljmedel och kalk i vattnet från smutstvätten.

Torka trummans inre med en trasa doppad i ättika
http://www.leasy.se/kundservice/fra...r-och-hushaallsartiklar/torktumlare_1652.aspx

Fy tusan vad kondensorn var skitig. Stort tack, jag kan garantera att det händer grejer efter att ha tagit väck det luddtäcket från denna. Hade aldrig hört talas om detta innan men det stod klart och tydligt i boken nu när jag kollade den

:D

Normalt gör man ren den var 6e månad typ

Happy Torkning nu!
:P

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.